Frågan är väl snarare Blaxland eller Wentworth???Var inne på Lester här i Göteborg och provade ett par RM Williams i 9,5 svart mocka. Grymt sköna och snygga. Men är de varma att ha inomhus i kontor?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Frågan är väl snarare Blaxland eller Wentworth???Var inne på Lester här i Göteborg och provade ett par RM Williams i 9,5 svart mocka. Grymt sköna och snygga. Men är de varma att ha inomhus i kontor?
Eller Turnout eller Adelaide eller...Frågan är väl snarare Blaxland eller Wentworth???![]()
Enligt dig ja, blaxland/craftsman är ju grymt fula. En misslyckad läst utseendemässigt måste jag säga, påminner om dessa:Eller Turnout eller Adelaide eller...
Eller så kör man på den snygga. Blaxland/Craftsman![]()
Köper mina hos Skomakaren på Regementsgatan, Slottsstadens Skomakeri. Säljer allt Loake, Crockett & Jones och RMW. Ingår alltid sparsulning och lästning när man köper dem därifrån så värt den lilla markupen Kent gör. Väldigt rimliga priser iallafall enligt migVar köper ni era skor i Skåne? Runt malmö-regionen
Jag förstår ditt inlägg. Normalt sett har jag också svårt för "square toe"-läster ("ju rundare, desto bättre", är min stilmässiga strävan). Jag tycker dock att RMW håller sig inom rätt gräns med sina boots, och, faktiskt att de fungerar bättre än sina runda motsvarigheter hos märket. Go figure!Enligt dig ja, blaxland/craftsman är ju grymt fula. En misslyckad läst utseendemässigt måste jag säga, påminner om dessa:http://www.kingmagazine.se/artiklar...-dessa-konsulter-hos-dig-hiva-dem-omedelbart/
Nja...Enligt dig ja, blaxland/craftsman är ju grymt fula. En misslyckad läst utseendemässigt måste jag säga, påminner om dessa:
http://www.kingmagazine.se/artiklar...-dessa-konsulter-hos-dig-hiva-dem-omedelbart/
porr!Efter 10 veckors väntan kom dom äntligen. 4 veckor snabbare än den initiala prognosen från Edward Green.
Edward Green Gallway (Burgundy Utah) på EGs 082 läst med en Danite sula.
![]()
![]()
![]()
Jag vill också ha sådana.. Fan.Efter 10 veckors väntan kom dom äntligen. 4 veckor snabbare än den initiala prognosen från Edward Green.
Edward Green Gallway (Burgundy Utah) på EGs 082 läst med en Danite sula.
![]()
![]()
![]()
Ajjemän, fick mycket bra hjälp och service av killarna på Linnegatan 2. Men, vill du ha dom i samma utförande får du vara beredd på MTO, då EG inte har sin Galway i Burgundy Utah i ordinarie sortiment.Jag vill också ha sådana.. Fan.
Det var lika smidigt som vanligt att gå via vår favoritbutik antar jag?
Grymt grainmönster!Efter 10 veckors väntan kom dom äntligen. 4 veckor snabbare än den initiala prognosen från Edward Green.Edward Green Gallway (Burgundy Utah) på EGs 082 läst med en Danite sula.
![]()
De du länkar till hos Lester är Wentworth, med rundare tå än Blaxland/Craftsman.Hej!
Var som jag nämnde tidigare i tråden inne och testade ett par RMW hos Lester i Göteborg. De var modell Wenthworth Black Suede (nu när jag kollar hemsidan) i storlek 9,5 G och jag testade med en tunn sula i. De var bra på längden och de satt tight i bredd och upp över foten, inte obehagligt egentligen och jag tyckte det var lite bra för att undvika att de glappa för mycket.
Försökte läsa på lite efter det och är nu lite fundersam. Jag mätte min fotlängd till ca 280 mm vilket blir 9,5 enl RMW egna size chart. Dock får jag min omkrets på bredden till ca 270 mm och då är jag helt off för ett par 9,5G som ligger på 257mm. X - Extra wide för 9,5 ligger på 276 mm. Jag har ganska breda fötter men va skjutton liksom...
Var jag helt ute och cyklade som tyckte att ett par 9,5 G satt bra? Kan ha blivit lite star struck i affären...Kan tänka mig att de töjer sig lite på bredden men hur mycket är för mycket?
Lester (heter modellen verkligen Wenthworth? Hittar den inte någon annanstans och de ser ut som Comfort Craftsman vad jag kan se...):
https://www.lester.se/varumarken/rm-williams/rm-williams-wentworth-black-suede
A Hume (Tänkte beställa härifrån):
https://www.ahume.co.uk/suede-comfort-craftsman-boots-p297
RMW size chart:
http://intl.rmwilliams.com/buyer-s-guide:-men-s-boots/mens_boots_buyers_guide.html
De du länkar till hos Lester är Wentworth, med rundare tå än Blaxland/Craftsman.
De töjer sig en hel del.
Om du har sula i så är det inte konstigt att de är tajta. Tar du ut sulan lär de ju upplevas som rymliga?
Utah är magiskt. Köp!Grymt grainmönster!![]()
Sula är väl kanon men det är svårt att få bra fit utan sen när man gått in dem, gäller de flesta Chelseas.Japp, jag som hade fel på modellerna verkar det som.
Utan sula är de rymligare men tyckte det var smart att ha i en sula för att de skulle hålla sig fräscha längre? Bara att byta liksom
Strand. Snygga!Nya dosor inför julens balunser. För långa skosnören. Alltid är nåt meck som måste fixas till...![]()
![]()
Du kan alltid göra en fransk knut istället om du har långa skosnöre!Nya dosor inför julens balunser. För långa skosnören. Alltid är nåt meck som måste fixas till...![]()
![]()
För att dessutom göra ett tillägg! Fantastiskt vackra skor! Ska själv införskaffa mig ett par Loake Aldwych snarast i mellandagarna.Nya dosor inför julens balunser. För långa skosnören. Alltid är nåt meck som måste fixas till...![]()
![]()
För att dessutom göra ett tillägg! Fantastiskt vackra skor! Ska själv införskaffa mig ett par Loake Aldwych snarast i mellandagarna.
@philip.eldhGår i samma tankar. Hittar du något trevligt pris får du gärna tipsa.![]()
Jäklar! Det ÄR ett bra pris! Kan man be dem sparsula dem med?@philip.eldh
Köpte mina andra oxfords från Loake export grade på bäckmans nyligen, mkt bra skor för pengarna, dessutom ingår skoblock nu så totalpris inkl. tåjärn och skoblock var 3 850, vilket måste vara väldigt konkurrenskraftigt om man nu jagar sista kronorna.
Minns när man fick C&J för de pengarna@philip.eldh
Köpte mina andra oxfords från Loake export grade på bäckmans nyligen, mkt bra skor för pengarna, dessutom ingår skoblock nu så totalpris inkl. tåjärn och skoblock var 3 850, vilket måste vara väldigt konkurrenskraftigt om man nu jagar sista kronorna.
Japp det kan man men tänk en extra gång innan, sulorna på export grade är väldigt tjusiga.Jäklar! Det ÄR ett bra pris! Kan man be dem sparsula dem med?
Förstår det. Har sett Export-grade men här nere där se saltar i princip reaktivt på minsta vintertecken så förstörs de sulorna så snabbt. Så sparsulning är ett måste nere i Skåne om man har så fina skorJapp det kan man men tänk en extra gång innan, sulorna på export grade är väldigt tjusiga.
Galoscher! Synd och skam att sula fina skorFörstår det. Har sett Export-grade men här nere där se saltar i princip reaktivt på minsta vintertecken så förstörs de sulorna så snabbt. Så sparsulning är ett måste nere i Skåne om man har så fina skor