Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
He he. Känner igen mig...Amen! Dock sjukt vanebildande. I vart fall för mig. Har på tok för många men vill bara ha fler.
Och den stora fördelen är att man får 14 par C&J för samma pris som en Sub...He he. Känner igen mig...
Stora problemet med skor jmf med klockor är att skorna tar så jäkla mycket plats.![]()
Lätt värt!Prishöjningen på RMW blev rätt saftig!!
![]()
Nice!Från nu till onsdag är det dessa som gäller, mockasiner från Hackett!
![]()
Ja. Men frågan är vad man blir lyckligast av. Tror nästan man måste ha båda...Och den stora fördelen är att man får 14 par C&J för samma pris som en Sub...
Tror modellen heter Wentworth?Nice!
Dags o börja googla denna då..
Haha heter inte kvinnofängelset så?Tror modellen heter Wentworth?
Liten samlingsbild på de skorna som används mer frekvent just. Diverse andra loafers, dms och övriga bruna skor används inte så mkt på vintern.
Notera att Loake Bayswater är samma par som i första posten i denna tråden, inköpta september 2012 (!) Meermins från 2014 tror jag, dessa är väldigt mkt bättre än Meermins "vanliga" linje och säljs inte längre såg jag.
Uppe: Loake 1880 Strand, Carmina Oxfords plain cap, Loake 1880 Bayswater
Nere: Loake export grade oxford plain cap, Meermin Linea Maestro quarter brogue, Loake export grade quarter brogue
![]()
Najs!Phu efter mycket velande från min sida gjorde jag slag i saken, gick in och köpte ett par RMW blaxland helt enkelt
Blev ett par i svart mocka storlek 9G med tunn sula i. Kändes bra i affären, var inställd på 9,5 men de kändes plötsligt stora. Nu efteråt då jag gått lite i dem är nog 9 lite för litet egentligen men hoppas de ska bli bättre med tiden. Tror jag fick ett par som nog stått ett tag i butik, annan färg på flärparna och annan färg på mockan. Tyckte dock bara det såg bra ut!
Köpte dem från footlight i Göteborg, orkade inte vänta på leverans för att beställa online. Ville ju ha dem nu direkt
Nu gäller det bara att hitta lite schyssta jeans som lägger sig ovanpå så hällorna ser sådär snyggt ut och det inte blir för mycket cowboy...
Tack för all inspiration och tips här i tråden!
![]()
Jag har haft mina i snart tre år och är snuskigt nöjd.Phu efter mycket velande från min sida gjorde jag slag i saken, gick in och köpte ett par RMW blaxland helt enkelt
Blev ett par i svart mocka storlek 9G med tunn sula i. Kändes bra i affären, var inställd på 9,5 men de kändes plötsligt stora. Nu efteråt då jag gått lite i dem är nog 9 lite för litet egentligen men hoppas de ska bli bättre med tiden. Tror jag fick ett par som nog stått ett tag i butik, annan färg på flärparna och annan färg på mockan. Tyckte dock bara det såg bra ut!
Köpte dem från footlight i Göteborg, orkade inte vänta på leverans för att beställa online. Ville ju ha dem nu direkt
Nu gäller det bara att hitta lite schyssta jeans som lägger sig ovanpå så hällorna ser sådär snyggt ut och det inte blir för mycket cowboy...
Tack för all inspiration och tips här i tråden!
![]()
Hemligheten bakom den där otroliga spit shinen? Vamt eller kallt vatten?Jag lämnar en bild på julaftonsputsen här. Skorna är ett par Loake Aldwych som köptes sommaren 2013. Mina första kvalitetsskor.
![]()
Gnugga, gnugga, gnid och gno...Hemligheten bakom den där otroliga spit shinen? Vamt eller kallt vatten?
Alltid varmt vatten!Hemligheten bakom den där otroliga spit shinen? Vamt eller kallt vatten?
Alkohol...både på skon och i strupen under arbetet.Hemligheten bakom den där otroliga spit shinen? Vamt eller kallt vatten?
Jag upplever att det inbland kan vara enklare att få upp glansen med, tadaaa, spott än med vatten.
I did not know that! Stort tack!Alkohol...både på skon och i strupen under arbetet.
Skämt å sido så gör lite alkohol ganska stor skillnad för hur snabbt man kan uppnå en spegelblank puts då den torkar ut vaxet och snabbar på den kemiska processen.
Självklart i små mängder och med stort tålamod.
Känns som det finns risk att alkohol torkar ut lädret? Vad kör du med? Gripen Alkohol eller sprit?Alkohol...både på skon och i strupen under arbetet.
Skämt å sido så gör lite alkohol ganska stor skillnad för hur snabbt man kan uppnå en spegelblank puts då den torkar ut vaxet och snabbar på den kemiska processen.
Självklart i små mängder och med stort tålamod.
Macallan 21, men 18 funkar ocksåKänns som det finns risk att alkohol torkar ut lädret? Vad kör du med? Gripen Alkohol eller sprit?
Macallan 21, men 18 funkar också
Känns som det finns risk att alkohol torkar ut lädret? Vad kör du med? Gripen Alkohol eller sprit?