• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Från nu till onsdag är det dessa som gäller, mockasiner från Hackett! :)
20171223_091028.jpg

Liten samlingsbild på de skorna som används mer frekvent just. Diverse andra loafers, dms och övriga bruna skor används inte så mkt på vintern.

Notera att Loake Bayswater är samma par som i första posten i denna tråden, inköpta september 2012 (!) Meermins från 2014 tror jag, dessa är väldigt mkt bättre än Meermins "vanliga" linje och säljs inte längre såg jag.

Uppe: Loake 1880 Strand, Carmina Oxfords plain cap, Loake 1880 Bayswater
Nere: Loake export grade oxford plain cap, Meermin Linea Maestro quarter brogue, Loake export grade quarter brogue

3A07DCF0-90F3-4C61-8DA1-7DE857FEEEA1.jpeg

Phu efter mycket velande från min sida gjorde jag slag i saken, gick in och köpte ett par RMW blaxland helt enkelt :)

Blev ett par i svart mocka storlek 9G med tunn sula i. Kändes bra i affären, var inställd på 9,5 men de kändes plötsligt stora. Nu efteråt då jag gått lite i dem är nog 9 lite för litet egentligen men hoppas de ska bli bättre med tiden. Tror jag fick ett par som nog stått ett tag i butik, annan färg på flärparna och annan färg på mockan. Tyckte dock bara det såg bra ut!

Köpte dem från footlight i Göteborg, orkade inte vänta på leverans för att beställa online. Ville ju ha dem nu direkt :)

Nu gäller det bara att hitta lite schyssta jeans som lägger sig ovanpå så hällorna ser sådär snyggt ut och det inte blir för mycket cowboy...

Tack för all inspiration och tips här i tråden! :)

IMG_2348.JPG

Liten samlingsbild på de skorna som används mer frekvent just. Diverse andra loafers, dms och övriga bruna skor används inte så mkt på vintern.

Notera att Loake Bayswater är samma par som i första posten i denna tråden, inköpta september 2012 (!) Meermins från 2014 tror jag, dessa är väldigt mkt bättre än Meermins "vanliga" linje och säljs inte längre såg jag.

Uppe: Loake 1880 Strand, Carmina Oxfords plain cap, Loake 1880 Bayswater
Nere: Loake export grade oxford plain cap, Meermin Linea Maestro quarter brogue, Loake export grade quarter brogue

3A07DCF0-90F3-4C61-8DA1-7DE857FEEEA1.jpeg

Shit krispig glans på Bayswatern.

Phu efter mycket velande från min sida gjorde jag slag i saken, gick in och köpte ett par RMW blaxland helt enkelt :)

Blev ett par i svart mocka storlek 9G med tunn sula i. Kändes bra i affären, var inställd på 9,5 men de kändes plötsligt stora. Nu efteråt då jag gått lite i dem är nog 9 lite för litet egentligen men hoppas de ska bli bättre med tiden. Tror jag fick ett par som nog stått ett tag i butik, annan färg på flärparna och annan färg på mockan. Tyckte dock bara det såg bra ut!

Köpte dem från footlight i Göteborg, orkade inte vänta på leverans för att beställa online. Ville ju ha dem nu direkt :)

Nu gäller det bara att hitta lite schyssta jeans som lägger sig ovanpå så hällorna ser sådär snyggt ut och det inte blir för mycket cowboy...

IMG_2348.JPG
Najs!
Mina (iofs i skinn) kändes som att de töjdes riktigt rejält efter en dag, på bredden då.

IMG_2348.JPG
Jag har haft mina i snart tre år och är snuskigt nöjd.

Köpte mig ett par Grenson - Archie, någon som har erfarenhet av dem?
Haft dem några dagar och är riktigt nöjd, verkar enkla och sköta om och brutalt comfy.
3E9C0366-CE77-4FC0-93DD-24A4B17D4B97.jpeg

Alkohol...både på skon och i strupen under arbetet.

Skämt å sido så gör lite alkohol ganska stor skillnad för hur snabbt man kan uppnå en spegelblank puts då den torkar ut vaxet och snabbar på den kemiska processen.

Självklart i små mängder och med stort tålamod.
I did not know that! Stort tack!

Alkohol...både på skon och i strupen under arbetet.

Skämt å sido så gör lite alkohol ganska stor skillnad för hur snabbt man kan uppnå en spegelblank puts då den torkar ut vaxet och snabbar på den kemiska processen.

Självklart i små mängder och med stort tålamod.
Känns som det finns risk att alkohol torkar ut lädret? Vad kör du med? Gripen Alkohol eller sprit?

Tillbaka
Topp