• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Väldigt snyggt - tyvärr finns det några saker såsom operapumps, hatt mm som ser skitcoolt ut på bild eller på andra medan jag själv ser ut som en idiot i det.

Handlar väl troligen om självförtroende och att klara bära upp det vilket jag uppenbarligen inte klarar :)

Förstår vad du menar men det är bara att bestämma sig. När vart och varannat ICA-biträde har en sleeve full av koifiskar finns det enligt mig inget mer rock n roll än Operapumps och en 26mm Cartier... ;)

Någon som har erfarenhet av det franska kvalitetsmärket Heschung 1934? Modellen heter Genet Velours Hevea Oak.
F641BD4F-F76F-471C-B4E1-AAB56E8AF095.jpeg

Jag vet inte om jag blir portad för detta i den här tråden. Men, jag har inte skaffat några lackskor och ska fira nyår på landet hos min syster och svåger, 8 pers. Därför blir det mina hums till smokingen. Lånad bild för uppmärksamhet.
2017-12-30-13-18-10-.jpg

Jag vet inte om jag blir portad för detta i den här tråden. Men, jag har inte skaffat några lackskor och ska fira nyår på landet hos min syster och svåger, 8 pers. Därför blir det mina hums till smokingen. Lånad bild för uppmärksamhet.
2017-12-30-13-18-10-.jpg
Antar att dom är svarta eller i mörk nyans? Är det dom på bilden så är det ju bättre barfota

Köpte ett par C&J Northcote från CareOfCarl. Sitter riktigt schysst, men de är än en gång skadade. Blir såklart besviken. Detta är tredje gången jag får skadade skor från CareOfCarl. Bara jag som har otur?

Har bifogat ett par bilder. Vissa av skadorna är inte så farliga, mest skokräm som åkt av, men vissa är faktiskt djupa revor vilket inte är så kul.

Bilagor

• IMG_0475.jpg
    IMG_0475.jpg
    145.7 KB · Visningar: 218
  • IMG_0478.jpg
    IMG_0478.jpg
    291.1 KB · Visningar: 221
Köpte ett par C&J Northcote från CareOfCarl. Sitter riktigt schysst, men de är än en gång skadade. Blir såklart besviken. Detta är tredje gången jag får skadade skor från CareOfCarl. Bara jag som har otur?

Har bifogat ett par bilder. Vissa av skadorna är inte så farliga, mest skokräm som åkt av, men vissa är faktiskt djupa revor vilket inte är så kul.
Det är ju jäkligt märkligt men å andra sidan kommer det mesta bli helt osynligt när du borstar dem i sju sekunder. Och sen tar du fyra steg i dem och åsamkar gångveck som är mer iögonfallande än det där.

Det är ju jäkligt märkligt men å andra sidan kommer det mesta bli helt osynligt när du borstar dem i sju sekunder. Och sen tar du fyra steg i dem och åsamkar gångveck som är mer iögonfallande än det där.

Kanske. Vad tycker du om detta (se bild)? Hade såklart varit mest bekväm med ett par oskadda skor. Känns som det är bättre QA på Scorett än CoC/C&J.

Bilagor

• image1-1.jpeg
    image1-1.jpeg
    98.9 KB · Visningar: 203
Kanske. Vad tycker du om detta (se bild)? Hade såklart varit mest bekväm med ett par oskadda skor. Känns som det är bättre QA på Scorett än CoC/C&J.
Också en sån sak som är enkel att fixa på egen hand, men det är inget du ska behöva göra. Det är inte mycket begärt att förvänta sig att ett par nya skor är oskadda. Skicka tillbaka säger jag.

Första bilderna är inte skador och försvinner med lite fett/skokräm. Den sista bilden på hälkudden som släppt är en detalj som jag upplevt från mer eller mindre alla tillverkare från Carmina till Crockett och EG. Märkligt kan jag tycka då man har otroligt starka lim idag. Inget som är svårt att åtgärda men fortfarande frustrerande. Dock inte något specifikt för CoC eller CJ.

Första bilderna är inte skador och försvinner med lite fett/skokräm. Den sista bilden på hälkudden som släppt är en detalj som jag upplevt från mer eller mindre alla tillverkare från Carmina till Crockett och EG. Märkligt kan jag tycka då man har otroligt starka lim idag. Inget som är svårt att åtgärda men fortfarande frustrerande. Dock inte något specifikt för CoC eller CJ.
Håller med.

Även om revorna är djupa? Dvs, det är läder som åkt bort.

Tillbaka
Topp