• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Har hört att denna kille ska dit, om du vill klämma på lite isade guldisar ;)
justin%20bieber%20wears%20two%20watches%20main.jpg

Fejk ju ;)

Klämde på ett par Tom Ford nyligen, prislappen över 1000 pund och fullständigt stenhårda. Just modehusens alster kanske inte är representatibla, men ändå...

Fina skor förresten! Ser riktigt bra ut.

Ganska kul historia om Tom Fords skor. Träffade ett företag som tillverkar delar av skokollektionen på en mässa j Milano för några år sedan. Jag frågade vad deras Wholesalepris låg på (inköpspris till butik/företag)...visade sig vara 75€...

Sen är detta inte skorna för tusen pund men TF gör INGA billiga skor så marginalen får än att fundera på vad man faktiskt får för pengarna.

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Provade Loake Cannon idag - nära att slå till på ett par nu - kan inte bestämma mig över brun mocka eller brunt skinn

Vad säger tex Whedda om bruna mocka till tex kostym?

Rolig läsning medan man funderar på färgvalet

http://www.shoegazing.se/2013/10/16/reportage-besok-i-loake-fabriken/

Som Singular säger så är just den modellen inte en formell kostymsko ändå så det är ganska personligt vad man väljer. Sen betyder det inte att man inte kan bara den till kostym för det men kanske inte till formella tillställningar där man förväntas bära Mörk Kostym.

Jag gillar personligen munkskor i mocka då det passar modellens karaktär och användningsområde till exempelvis jeans och flanellbyxor väldigt bra. Mitt råd är att gå på vad du gillar bäst och är det ett par formella kostymskor du söker gör du nog bäst i att titta efter svarta oxfords.

http://www.skoaktiebolaget.se/colle.../gaziano-girling-mitchell-in-vintage-chestnut

Kan mycket väl vara de snyggaste skorna jag beskådat, herrejävlar.

Är dock ute efter ett par runt 3-4k, men hittar dessvärre inga som faller in i smaken. Vill ha brun, inte för ljus dock, inte heller för mörk.

Du kan alltid köpa ett par i tan för att därefter lägga din egen finish.

Jag har färgat om två par skor. Bland annat ett par i tan till chestnut.

Du kan alltid köpa ett par i tan för att därefter lägga din egen finish.

Jag har färgat om två par skor. Bland annat ett par i tan till chestnut.

Dessvärre har jag ingen tidigare erfarenhet av läderskor, och ett sådant projekt känns lite väl ambitiöst som nybörjare. Den lokala skomakaren avrådde mig från detta. Han påstod dock att resultatet kan bli väldigt lyckat, men också det motsatta.

Annars är följande riktigt schyssta, om man färgar om: http://www.skoaktiebolaget.se/collections/carmina/products/carmina-u-wing-in-tanned-calf

Finns dock ej i min storlek ändå (UK9).

Jag tänker osökt på C&J Drummond i tan.

Mhm, en snygg modell minsann, men är osäker på färgen, väldigt ljus (?).

Edit: Inte så ljus vid djupare forskning, verkar det som. Behöver se dem irl, kanske finns dem i Göteborg.

Tillbaka
Topp