• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Båda såg bra ut! Men just inför sommaren får man kanske bita i sura äpplet och köpa en med lädersulor och lämna in till skomakaren för att sätta på en tunn gummisula?
Whedda, finns de i butik i Stockholm?

Jag har fastnat lite för dessa:
http://store.tods.com/Tods/WW/categories/Man/Spring-Summer/Shoes/Gommino-Driving-Shoes/c/217-TodsW
Men jag vet inte om jag har lust att slänga upp 3000kr för ett par skor som håller för endast en säsong. Finns det bra alternativ för en bättre peng och/eller bättre sulor som håller längre?

Om jag har förstått det rätt (men jag har aldrig ägt några Tods) så går det inte att sula om dem utan när sulan är nedsliten så är det soptunnan som gäller. Och de där dobbarna sliter man nog ut rätt fort. Annars är de ju coola.

Om jag har förstått det rätt (men jag har aldrig ägt några Tods) så går det inte att sula om dem utan när sulan är nedsliten så är det soptunnan som gäller. Och de där dobbarna sliter man nog ut rätt fort. Annars är de ju coola.
Precis, det är därför det känns beige att lägga ut 3000kr för ett par skor som endast räcker för en säsong.

20140521_111615.jpg

Carmina på lokaltrafiken.

Exakt - "en säsong"-grejen är i mitt tycke en klar överdrift. Använd dem med förnuft och lite känsla så har man en härligt mjuk mockasin för klart längre tid.

Och det är ju inte heller en modell man bär varje dag året om då den är väldigt sommarbetonad. Har man bara andra alternativ att variera mellan så håller ett par Car Shoes i många år.

Få skor oavsett tillverkare och konstruktion som skulle pallat länge om man gick med dem varje dag året om.

Ja egentligen håller jag med, trivs bäst med strumpor men det såg bara fel ut i morse till shortsen.

• Like
Reactions: Lpk
Är det Carmina som gäller i prisklassen 2500 - 3500? Tänkte införskaffa mig två par skor till och åker till Barcelona om en vecka.

Återkommer med bilder :)

Tillbaka
Topp