Från vänster så är det C&J conniston x2 och sista paret är Myrqvist Tjärnö.Ser bra ut! Vad är det vi tittar på? Ska gå på mina RMW’s inför kommande säsong jag med.
Mycket nöjd med alla 3 måste jag säga.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Från vänster så är det C&J conniston x2 och sista paret är Myrqvist Tjärnö.Ser bra ut! Vad är det vi tittar på? Ska gå på mina RMW’s inför kommande säsong jag med.
Solovair kanske kan passa herrn. Finns några kul lädervarianter så som ”crazy horse” bland annat. Risken finns dock att du börjar känna ett behov av att slå nynazister på käften…men det är en annan historia. Du kan nog fortfarande finna dem hos Sko-Uno.Jag behöver spåna lite sko…
Jag har ett par Gram 394g som har gjort sitt. Sulorna har blivit nötta så dom tar in vatten, skinnfodret i hälen är genomnött.
![]()
Det har släppt lite lim här och där, det är helt enkelt dags att kassera dessa.
Men nu villhöver jag ett par alternativ till dessa trotjänare…
1. Inte sneakers, det har jag redan.
2. Mocka eller nubuck, grain, inte slätt blankt läder.
3. Kraftigare sula än vanlig Dainite.
En modell jag funderar över är Paraboot Michael eller Yanko Tyroler. Vad har panelen för erfarenheter av dessa?![]()
Yankos variant är i grova drag halva priset av Paraboot
![]()
Även om det finns skillnader i hantverket är dessa en sko som inte kommer bäras lika frekvent som andra i garderoben. Höst och tidig vår då vädret säger lågsko. Lättare skogspromenader med hunden.
Jag tar gärna emot tips på andra skor inom samma kategori. Alloround av det lite grövre slaget typ.
Tack för tipset!Solovair kanske kan passa herrn. Finns några kul lädervarianter så som ”crazy horse” bland annat. Risken finns dock att du börjar känna ett behov av att slå nynazister på käften…men det är en annan historia. Du kan nog fortfarande finna dem hos Sko-Uno.
Spanar själv på en modell som liknar Parabooten från Astorflex. Har ett par av deras chukkas som kommer väldigt bra överens med mina fötter, så tror nog att dom kan bli bra. Ett tips om Parabooten inte funkar heller.Liten uppdatering* Yanko Tyroler returnerade. Paraboot Michael inköpta istället.
Yanko skorna var dels 1/2 storlek stora (det chansade jag på), men sedan var modellen smalare än jag fått intryck av. Som grädde på moset var vänsterskon sned i knytningen
Jag tänker spontant att man har en liten QC innan man skickar till en ny kund, men det kanske inte är så logistiken fungerar…
Jag får återkomma med reflektioner om Michael då dom är ingångna, för det behövs talade mina hälar om![]()
Liten uppdatering* Yanko Tyroler returnerade. Paraboot Michael inköpta istället.
Yanko skorna var dels 1/2 storlek stora (det chansade jag på), men sedan var modellen smalare än jag fått intryck av. Som grädde på moset var vänsterskon sned i knytningen
Jag tänker spontant att man har en liten QC innan man skickar till en ny kund, men det kanske inte är så logistiken fungerar…
Jag får återkomma med reflektioner om Michael då dom är ingångna, för det behövs talade mina hälar om![]()
Ja, hos skolyx. Allt annat funkade dock väldigt bra. Jag kan delvis hålla med om QCn, med jag är kund hos Skolyx, inte hos Yanko. Det kravet tycker jag Skolyx borde ha på sina leverantörer innan dom säljer vidare deras produkter. Dels är det en ganska dyr produkt, och dels kommer dom väl knappast i tusentals par om dagen? Jag förstår nätjättarna som har robotar som plockar ordrar, men här handlar det bara om att öppna locket ock kasta ett öga innan man skickar. Nåväl, Paraboot Michael fungerar som tänkt så slutet gottHandlat på Skolyx? Isf ej första gången qc’n inte funkar där. QC’n borde väl dock vara hos Yanko. Säljaren kan ju inte behöva öppna alla varor eller är det kanske god service.