D
Deleted member 4412
Guest
Maroon färgat nato o burgundy färgade brouge skor funkar bättre IRL än på bild
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Thanxx!! Fick den av en gäst-tatuerare från Venezuela mot en blöt kvällOT: Janne2000, jag gillar din hand!
?? Du menar gaddningen eller??Fast nu behöver ju rubriken justeras![]()
Que
?? Du menar gaddningen eller??
Är paste det enda du använder för impregnering eller vad skulle du rekommendera på ett par boots tänkta för vinteranvändning?Winter is coming...
...så jag biffade upp lite på kängfronten. Oerhört nöjd med bägge paren men även om Chromexcel är ett fantastiskt läder, och ännu coolare historia - motorpackningar i andra världskrigstanks, beat that for manligt - så vettefasen om det ena paret är värt nästan 4 ggr mer än det andra. Meermin, speciellt när det gäller subs som i det här fallet, ger oerhört mycket för pengarna enligt mig.
![]()
Är paste det enda du använder för impregnering eller vad skulle du rekommendera på ett par boots tänkta för vinteranvändning?
Ok
Skulle satsat på Meermin av dom där. Mocka är för opraktiskt tycker jag. Så som jag använder en känga alltså. Men snygga båda två.Om man ska köpa kängor som ska fungera nu i hösten och vinter. Pris helst 2000 max 2500.
Frågan är vad man bör satsa på? Ska man satsa på ett par Loake 1880 Winchester i mocka:
![]()
Eller ska man satsa på ett mer Meermin boots:
![]()
Om man ska köpa kängor som ska fungera nu i hösten och vinter. Pris helst 2000 max 2500.
Frågan är vad man bör satsa på? Ska man satsa på ett par Loake 1880 Winchester i mocka:
![]()
Dom var riktigt trevliga! Vart inhandlas dom enklast?
Nyfiken. Ni som har RM Williams boots av något slag. Upplever ni dem stora eller små i storleken?
Dvs är ni normalt säg UK 9 men har UK 8 i RM? eller är ni normalt UK 8 och har UK 9 i RM?
Kör på mockabootsen, skitsnygga ju! Och med rätt underhåll är mocka enklare att hålla rena än vad folk tror.Om man ska köpa kängor som ska fungera nu i hösten och vinter. Pris helst 2000 max 2500.
Eller ska man satsa på ett mer Meermin boots:
Använder vi det tillräckligt ofta så blir det till slut ett erkänt ord.Antagligen de boots som får mest fottid ( är det ens ett ord?) just nu.
Om skoblocken är väldigt tröga att få ner i ett par helt nya skor, kör ni på eller går ni ner en storlek i block? Inbillar mig att ett par trånga block kan slita en del på skorna på insidan?
Samma sak kan väl kanske sägas om dina fötter?Är proportionerna på skoblocken hyfsat snarlika dina fötter så är det bara att köra på. Betänk dessutom att skorna är nya.
Dags för en nybörjarfråga igen men det är väl bättre att fråga än att göra fel.
Ni som har Loakes Bedale, hur har ni gjort med storleken?
Jag brukar ha 10 i skor men nu när jag var och provade dessa kändes det riktigt tight och fint i 9,5 men då var det med en riktigt tunn strumpa. Funderar på om man skall ta 10 ändå för att ha en tjockare strumpa och eventuellt en sula i eller om man skall mosa ner i 9,5:an. Vad säger ni som är kunniga?
Vet någon spontant en butik i Stockholm som säljer dem i mahogany istället för bara tan?
Tack för svaretJag tycker att Loake generellt är stora i storlekarna. Det är alltid svårt att ge råd till andra för det handlar inte bara om storleken utan även om lästen, eller rättare sagt hur väl dina fötter passar en viss läst. Jag har ett par skor tillverkade av Loake för Herring, som liknar Bedale väldigt mycket, och de var väldigt stora i storlekarna så jag borde gått ner åtminstone en halv storlek. Att ha för långa skor, och kompensera med en sula är för min del en väldigt dålig lösning för det känns ändå inte bra. Gångvecken blir skumma med för långa skor eftersom man ofta inte fyller ut "tå-boxen" ordentligt heller.
Dags för en nybörjarfråga igen men det är väl bättre att fråga än att göra fel.
Ni som har Loakes Bedale, hur har ni gjort med storleken?
Jag brukar ha 10 i skor men nu när jag var och provade dessa kändes det riktigt tight och fint i 9,5 men då var det med en riktigt tunn strumpa. Funderar på om man skall ta 10 ändå för att ha en tjockare strumpa och eventuellt en sula i eller om man skall mosa ner i 9,5:an. Vad säger ni som är kunniga?
Vet någon spontant en butik i Stockholm som säljer dem i mahogany istället för bara tan?
Jag har normalt storlek 46 eller ibland 46 1/2,och köpte nyligen ett par Bedale Tan i 45 1/2 (kommer inte ihåg vilken UK storlek dessvärre).
I butiken med tunna strumpor kändes de som perfekta men när jag kom hem blev jag tveksam på om de kanske var något litet för små. Butiken, Feet Fashion i Norrköping, beställde ett par 46or som jag bytte till.
Nu känns det som de är något litet för stora!
Inte så de är "för" stora men lästen Loake använder på Bedale är nog större och kanske bredare än många andra?
Oavsett älskar jag mina boots och med en tjockare strumpa alternativt en supertunn iläggssula så ser jag fram emot många sköna promenader!
Hoppas detta hjälpte något!?
Kan för övrigt bara rekommendera Feet Fashion i Nkpg! Super service!!
Jim