• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Ni som ska köpa RMW. Här kommer ett litet tips:

http://www.australiangear.com/footwear-and-boots/rm-williams-boots.html

De har flera modeller på rea. Har själv köpt comfort turnout i chestnut från dem. Levererades på 5 dagar.

De skriver ner värdet på paketet om man ber om det.

Totala kostnaden för mina kängor blev 1853:- plus 130:- i tullavgift. Passa på innan de tar slut!

Jättekonstigt, till mig skrev du att du köpt dem hos Holmlunds i Uppsala......

Ingen som använder sig av lite mer bekväma skor efter kontoret? AM1 är ju en klassiker jag stampar omkring i, fungerar till allt som inte kräver slipps.
eef6bb13_airmax1ogobsidian.jpeg

Annars blir det loafers till allt annat.

Gjorde genidraget att lalla runt med mina loakes på krogen samt på vad som måste varit en fuktig grusväg igår.
Sulorna ser ut som Västerbottenost idag, så det är läge att släpa fram galoscherna nu.
Har ett par Swims samt några märkliga 99-kronorsgrejer från Clas Olsson.
Någon som har lite input på detta?

Gjorde genidraget att lalla runt med mina loakes på krogen samt på vad som måste varit en fuktig grusväg igår.
Sulorna ser ut som Västerbottenost idag, så det är läge att släpa fram galoscherna nu.
Har ett par Swims samt några märkliga 99-kronorsgrejer från Clas Olsson.
Någon som har lite input på detta?

personligen säger jag bara: SKIPPA galoscherna! dels är de fula men oxå kommer dom att kanske att skada skor....

nyligen lämnade jag in 5 par loakes till skomakare så nu sitter på de en gummisula..
(tycker att skinnsulan slits jävligt snabbt på loakes, mycket-mycket snabbare än på nåt annat som jag har haft)

Satan, fick just information från Vass att min beställning från Super Trunk Showen i september är ytterligare en månad försenad.:arghh:

Ingen som använder sig av lite mer bekväma skor efter kontoret? AM1 är ju en klassiker jag stampar omkring i, fungerar till allt som inte kräver slipps.
eef6bb13_airmax1ogobsidian.jpeg

Annars blir det loafers till allt annat.

Har faktiskt svårt för Air Max, ser bra ut på andra men inte på mig men den där färgkombinationen får mig att vilja köpa köpa köpa!

Detta har säkert avhandlats men jag orkar inte scrolla igenom 144 sidor forumtråd...

Behöver införskaffa ett par vettiga boots inför snöhelvetet som kommer infinna sig snart. Tänkte mig en brogue boot i grain-läder, medium- till mörkbrun. Dainite eller likvärdig sula. Budget max 3000. Har ni tips? Mottages tacksamt!

Detta har säkert avhandlats men jag orkar inte scrolla igenom 144 sidor forumtråd...

Behöver införskaffa ett par vettiga boots inför snöhelvetet som kommer infinna sig snart. Tänkte mig en brogue boot i grain-läder, medium- till mörkbrun. Dainite eller likvärdig sula. Budget max 3000. Har ni tips? Mottages tacksamt!

Loake Bedale eller Burford är populära boots i den prisklassen.

Barker och Loake har ett par olika modeller som hamnar under 3000 kr. Om du vill ha något lite mer robust så kanske Red Wing skulle kunna vara något? Har haft ett par i över fem år och de har varit väldigt bra. Det finns en liten trevlig butik i Göteborg som säljer dem. Kolla in här:
http://www.lester.se/varumarken/red-wing-shoes

Här är några olika varianter:

IMG_0684_10241.jpg

IMG_0667_10227.jpg

IMG_0571_10143.jpg

Tillbaka
Topp