Använder ni era lädersulade skor på vintern?
Beror på lite. Men oftast går jag till jobbet i ett annat par skor och låter de andra ligga i väskan till jag är på kontoret.
Om jag inte går så kollar jag en snabbis på smhi och väljer skor efter det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Använder ni era lädersulade skor på vintern?
Beror lite på hur din vinter ser ut.Vad har ni, skoaficionados, för tips på stiliga vinterkängor, som fungerar till relativt formella tillfällen - men också till vardags? Uppskattar alla inlägg.![]()
Vad har ni, skoaficionados, för tips på stiliga vinterkängor, som fungerar till relativt formella tillfällen - men också till vardags? Uppskattar alla inlägg.![]()
Beror lite på hur din vinter ser ut.
Jag skulle satsa på chukkaboots i mörkbrunt eller burgundy med dainitesule. Typ denna (Loake Pimlico):
![]()
Dainitesulan är en hållbar gummisula.Glömde nämna att de skall vara bruna-mörkbruna. Och att de skall klara av lite snö och slask.
Hurdan är sulan på dessa?
Jaha, en sådan.Dainitesulan är en hållbar gummisula.
http://www.herringshoes.co.uk/produ...&catid=20&oldcolid=2366&stype=0&colourid=1853
Tycker den fungerar alldeles utmärkt i snö och slask. Kan dock vara lite halkig på isigt underlag (men det gäller väl iof de flesta sulor).
http://www.styleforum.net/t/214139/dainite-soles-traction-in-winter
Care of Carl har en del. Bl a ovan nämnda Loake.Jaha, en sådan.Har du något tips på svenska internetbutiker?
TackCare of Carl har en del. Bl a ovan nämnda Loake.
Skoaktiebolaget har också många fina skor.
Vilken skotillverkare är det vi pratar om, det känns som vaxat läder betyder olika beroende på vilken skotillverkare det är.Vad innebär det att skorna har vaxat läder? och hur tar man bäst hand om sådana skor? Vad använder ni för skoblock till chelsea boots?
Fick hem ett par nya Loake blenheim igår och mina skoblock går inte att trycka in, fick in de halvvägs men det var ett helvette att dra ut de igen.
Vilken skotillverkare är det vi pratar om, det känns som vaxat läder betyder olika beroende på vilken skotillverkare det är.
Använder vanliga skoblock, "stövelblock" känns överdrivet på ett par Chelsea boots.
Skoblocken ska sitta tajt men inte för tajt eftersom det kan i värsta fall lästa ut skorna, på vissa skoblock går det att ändra storleken på dom, skolyx.se har en artikel om det tror jag.
Skorna är ett par Loake Blenheim, har storlek 7(40) och använder skoblock som motsvarar st. 41, är det för tight vet jag inte.
Jag har själv ett par sådana i skinn men fryser om tårna (men ett par tjocka strumpor funkar)! Lägga i en varm sula ganska?
Skor utan snörning är i min mening rätt dåliga som vinterskor även om de tål att användas på vintern. De behöver sitta rätt bra och då är där inte plats till extrasulor och tjocka strumpor, alternativt att man inte kan använda dem utan.
Dessvärre har jag aldrig skådat ett par snygga vinterskor. Tar gärna emot tipsBudget är 2-4000 riksdaler.
Tack för bra input!
Skulle bara köpa skokräm. Kom ut med mina första Crockett & Jones.
![]()
Bra julklapp!![]()
Haha, eller hur. Köpte ett par svarta Loake 1880 Aldwych tidigare idag också. Skor är typ farligare än klockor.
Äsch, det är ju precis tvärtom. Värsta pensionärsdojjorna.Bland alla gubb- och finskor så känner jag att jag måste bidra med lite ungdomliga sneakers![]()
Fabian hur går det med dina tåjärn? Jag har funderat på det, men är orolig att jag skulle repa parkett och sten på mitt kontor.
Vad har du, och ni andra för erfarenhet av tåjärn?
Skulle även vilja veta vad Bengt tog för ett par hos olles...
Tjena.
Jag har tänkt putsa upp mina RM Williams som är i färgen Chestnut.
Vilken skokräm skulle ni rekommendera (vilken färg)
Med vänlig hälsning,
Nått åt det bruna hållet kanske. Det spelar inte jätteroll så länge det är någotsånär nära.