• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

En av mina favoritmärken är Scarosso, italienska handgjorda (handgjorda i detta fallet är manuella maskiner som människor styr, de är ju inte handsydda;) ) skor som sedan något år tillbaka har en svensk hemsida.

Mina favoritskor är just Scarosso skor: Double Monkstrap i kalvskinn

10603553_10152733972619575_7978825389703056986_n.jpg

Äntligen har de anlänt!! mina MTO från Yanko efter ca: 10 veckors väntetid :D

Detta är mitt första par från dem och måste säga att jag är så här långt (suttit i dem i tio min) positivt överraskad av dem. Upplever att sularbetet är väldigt fint och även skinnet känns bra, tyvärr är de något trånga över lästen men hoppas de ska töjas lite efter användning och skoblock.

IMG_20150127_074025.jpg

Man är ju inte jättesugen på att ta ut dem i detta slaskväder så de får nog invänta bättre dagar eller möjligen att de få åka i galoscherna :)
Riktigt skitsnygga dojjor! :)

En av mina favoritmärken är Scarosso, italienska handgjorda (handgjorda i detta fallet är manuella maskiner som människor styr, de är ju inte handsydda;) ) skor som sedan något år tillbaka har en svensk hemsida.

Mina favoritskor är just Scarosso skor: Double Monkstrap i kalvskinn

10603553_10152733972619575_7978825389703056986_n.jpg

Snygga! Har ett par Loake Cannon. Ser nästan ut att vara identiska med dina

Till helgen beger jag mig till Hamburg för en upplevese med mat, kultur och shopping. Då skobehovet är ganska stort just nu tänkte jag höra om det är nåpgon klocksnackare som har koll på vilken/vilka butiker som rekommenderas för att införskaffa sig skor av bättre kvalité.

Fantastiska skor. Har också sneglat på dem. Har du några tankar om den till synes generösa 325-lästen?

Jag har lästen i onslow. Älskar själv den lite klumpigare 325:an då jag ogillar nättare mejslade läster till vardags. Bär jag kostym gillar jag mer dressade alternativ, men 325 är enligt mig otroligt snygg till jeans, chinos, udda flanellbyxor m.m.

Jag har lästen i onslow. Älskar själv den lite klumpigare 325:an då jag ogillar nättare mejslade läster till vardags. Bär jag kostym gillar jag mer dressade alternativ, men 325 är enligt mig otroligt snygg till jeans, chinos, udda flanellbyxor m.m.
Ah, jag håller med. Jag tycker dock inte att 325 ser särskilt klumpig ut. Men sen har vi ju det där med att allt är relativt etc. etc. :)

f3f0b225_f80deb97-7a52-40bc-89f7-8673f6d55c0d_zps3ec51ef3.jpeg

Dina Onslow är för övrigt grymma!

Fantastiska skor. Har också sneglat på dem. Har du några tankar om den till synes generösa 325-lästen?
Lästen finns i både E-vidd (deras standardvidd) och G-vidd (två snäpp bredare). Jag har den senare. Jag gillar den, dels för att jag har breda fötter (så många C&J går bort för mig), dels för att jag tycker att denna typ av sko ska vara lite "rejälare". Med det sagt tycker jag ändå inte att den känns jätteklumpig.

Vet att många på forumet har RM Williams. Ni som har Blaxland, använder ni dem nu när det är snö? Mina är läskigt hala, t.om. Dainite framstår som sulor med bra grepp.

• Like
Reactions: POO
Vet att många på forumet har RM Williams. Ni som har Blaxland, använder ni dem nu när det är snö? Mina är läskigt hala, t.om. Dainite framstår som sulor med bra grepp.
Japp. Vet dock inte om jag vill påstå att de är läskigt hala, men jag kan hålla med om att de är halare än skor med Dainite.

Givetvis, det är mer eller mindre detta som de är till för...
Om du är rädd att trilla kan du alltid gå till skomakaren och lägga på en Vibramsula alt. köpa broddar... :cigar:

Tillbaka
Topp