• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Vad säger panelen om dessa? :)

001_cc8a15e2-da4d-4f66-924e-a85c62c0d667.JPG

Har ett par sådana. Inte precis några kostymskor, men jag är väldigt nöjd med dem och använder dem rätt ofta.

Vad betalade du om jag får fråga. Snubben jag snackade med sa att priset låg mellan 4.2-4.8 K. Lät lite saftigt. Bär aldrig kostym så skulle nog användas ofta.

Vad betalade du om jag får fråga. Snubben jag snackade med sa att priset låg mellan 4.2-4.8 K. Lät lite saftigt. Bär aldrig kostym så skulle nog användas ofta.

precis vad dom kostar. mkt bra sko! har en liknande modell och precis som du säger är skon väldigt trevlig till allt förutom kostym, tex chinos, jeans och flanell.

Bra sugen på något liknande men blir knappast något köp nu.

20150308_172222.jpg

Har ett par (se tidigare i tråden) och de är utmärkta till vad de är gjorda för.:) Inget för den mörka kostymen men perfekt till jeans eller tweedkavajen. Gillar du modellen och plånboken tillåter det rekommenderar jag ett köp. (Har några olika skomärken i min garderob och kvalitén på C&J är verkligen fantastisk.)

Det var sommaren 2013 jag köpte dem (i Tyskland) så jag kommer inte ihåg exakt vad jag betalade. Vill minnas att det var runt 3500 kr men sedan dess har ju växelkurserna ändrats rätt ordentligt.

Om de är värda 5000 kr beror nog på köparens situation (ekonomi, övriga skor, klädstil etc). Till dess fördel talar väl att de är en typ av sko man använder rätt ofta (om man då inte bär kostym daligen) och de är lite kraftigare så man kan använda dem på vintern också. Kvalitet på både arbete och läder ligger en nivå över tex 1880. Å andra sidan, om man inte har så många finare skor tidigare, så kanske det kan vara roligare att köpa två par Loake 1880 i olika stil, färg etc?

Tillbaka
Topp