• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Detta har blivit ett jävla sneakerträsk!

Är det någon som kan tipsa on ett par sjysta läderdosor till sommaren och stranden. Tofflor med andra ord som gärna går hand i hand med en skrynklig linneskjorta.

Behöver nya skor. Låga - i skinn eller mocka.

Skall bäras till jeans. Svarta, grå och blå. Snyggt sydda.

Några tips? Vill helst av allt undvika att lägga Crockett-pengar, så jag tänker mig Loake, meermin eller vad som nu finns! :)
Är f.ö rätt enkel i smaken, och bär dagligen CJ Chelsea 5 i mörkbrunt, svarta RM-chelsea och Loake-chuckas i ljusbrun mocka.

De första skulle jag lätt kunna rocka, lärartofflorna passar jag på. Tankarna går direkt till högstadiet och Leif - det säger nog allt. :nailbiting:

Några tips? Vill helst av allt undvika att lägga Crockett-pengar, så jag tänker mig Loake, meermin eller vad som nu finns! :)
Är f.ö rätt enkel i smaken, och bär dagligen CJ Chelsea 5 i mörkbrunt, svarta RM-chelsea och Loake-chuckas i ljusbrun mocka.

Lanvin, Bottega Veneta, Versace, Ballenciaga, Diemme, Nike, Fratelli Rossetti, Marc Jacbos osv...
Listan kan göras oändlig, för att få bra hjälp så får du vara lite mer specifik ;)

Lanvin, Bottega Veneta, Versace, Ballenciaga, Diemme, Nike, Fratelli Rossetti, Marc Jacbos osv...
Listan kan göras oändlig, för att få bra hjälp så får du vara lite mer specifik ;)

Jag var exakt så specifik som jag kan vara i dagsläget.

Vet dock inte vart du fick massa sneakers/mode-märken ifrån. Känns ju inte riktigt rätt - i och med att jag namedroppar Loake, Meermin och CJ. Men visst, det är min beskrivning det är fel på ;)

Jag var exakt så specifik som jag kan vara i dagsläget.

Vet dock inte vart du fick massa sneakers/mode-märken ifrån. Känns ju inte riktigt rätt - i och med att jag namedroppar Loake, Meermin och CJ. Men visst, det är min beskrivning det är fel på ;)

Du namedroppade dom i samband med pris ;)
Men kolla in Fratelli Rossetti iaf, dom har riktigt coola skor i den stilen jag kan tänka mig att du är ute efter :)
Kolla Tod's om du vill ha ett par loafers.
Bottega Veneta gör också häftiga skor som är lite mer dressade än dom andra jag droppade

Du namedroppade dom i samband med pris ;)
Men kolla in Fratelli Rossetti iaf, dom har riktigt coola skor i den stilen jag kan tänka mig att du är ute efter :)
Kolla Tod's om du vill ha ett par loafers.
Bottega Veneta gör också häftiga skor som är lite mer dressade än dom andra jag droppade

Jag är alltså inte ute efter ett märke, om det var oklart.

Behöver snarare hjälp med material (färg) och modell. Tack ändå. :)

(Ursäkta dubbelpost)
Jag tycker dessa semibrogues från Yanko är jävligt schyssta för det priset. Finns i mörkbrunt också.
semi-brogue-ljusbrun.jpg

De första skulle jag lätt kunna rocka, lärartofflorna passar jag på. Tankarna går direkt till högstadiet och Leif - det säger nog allt. :nailbiting:

Birkenstock är toffelvärldens rolex. Anrik historia, oklanderlig kvalité och ger dessutom en härlig känsla till bäraren. Är man risigt klädd kan man säkert se ut som en obehaglig pedofil, träslöjdslärare eller ''Leif'', men birken ÄR tofflornas toffel...

Ett par munkskor i brunt skinn är alltid ett säkert kort!:
fuHMJSS.jpg

http://www.skoaktiebolaget.se/collections/carmina/products/carmina-brown-double-monk

Fick en rabattkod (HSB15A) på Herring Shoes. 20% på varor till ordinarie pris. Gäller till sista mars.
Blev en beställning på en modell som jag egentligen borde ha köpt som några av mina första par skor (en par mörkbruna chukka i mocka måste man väl ha? Grymt användbara!). Det blev ett par Church Sahara.
Gjorde dessutom en MTO hos Skoaktiebolaget på ett par Enzo Bonafé (modellen på bild 2, med lite smärre justeringar, i Pewter (grå) museum calf)f ör några veckor sen.
Nu jävlar är det dags för köpstopp på skor ett långt tag. Så fan ta er om ni postar bilder på fina skor som gör mig köpsugen.;)
Church-Church Sahara Dainite-Brown Suede-7267-3408-2.jpg
Enzo-Bonafe-1968-01_1024x1024.jpg

Kolla posten ovan. 20% rabatt på Herring Shoes. Bara filtrera efter önskemål.
http://www.herringshoes.co.uk/searc...]=&Colours[]=&search_source=normal_search_box

Nu måste jag TYVÄRR leda bort diskussionen från de underbara randsydda skorna än en gång...

Sitter och velar över vilka jag ska köpa så jag blir tokig :) Efter att jag inte lyckades få tag i några Stan Smith SoW så går jag all in!
377903_mrp_in_l.jpg
521695_mrp_fr_l.jpg

Vilka skulle ni gått på och tycker ni de nedersta är "för" lika Stan...lite det är velar över samt om de är bredare och mer boxiga än achilles varianten och därmed inte bli lika dressad riktigt. Åhhhh VELPELLE jag är!

Nu måste jag TYVÄRR leda bort diskussionen från de underbara randsydda skorna än en gång...

Sitter och velar över vilka jag ska köpa så jag blir tokig :) Efter att jag inte lyckades få tag i några Stan Smith SoW så går jag all in!
377903_mrp_in_l.jpg
521695_mrp_fr_l.jpg

Vilka skulle ni gått på och tycker ni de nedersta är "för" lika Stan...lite det är velar över samt om de är bredare och mer boxiga än achilles varianten och därmed inte bli lika dressad riktigt. Åhhhh VELPELLE jag är!
Är ingen sneakers användare men tycker de helvita känns mer clean och fresh :)

Tillbaka
Topp