Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Brukar köra Vim och vit Scotch brite på mina Red Vings. Funkar ok men det kanske finns ngt ännu bättre?Behov av "farfars praktiska råd" avseende sulkanter i vitt cellgummi (?)
Lädret väl ingånget och fått perfekt patina, men vita sulkanter är inte lätta att hålla fräscha.
Har någon bra tips för att få tillbaka en smula av den gamla fräschören?
Ett suddgummi tar bort rätt mycket. Brukar jag använda som quickfix.Behov av "farfars praktiska råd" avseende sulkanter i vitt cellgummi (?)
Lädret väl ingånget och fått perfekt patina, men vita sulkanter är inte lätta att hålla fräscha.
Skokräm är allt du behöver i produktväg. Borsta av efter varje användning alt. torka av om det skulle behövas och i med skoblock.Jag har köpt ett par C&J Tetbury i läder och tänkte kolla med er vilka produkter som en verkligen behöver för att höja livslängden på skorna? Vågar inte ställa frågan i en skobutik för att minska risken att de säljer på mig allt möjligt..
Hur ofta bör jag rengöra och behandla skorna med eventuella medel? Efter varje användning, endast vid behov om de ser torra ut eller liknande? Något medel jag kan applicera oftare än något annat?
Jag har köpt ett par C&J Tetbury i läder och tänkte kolla med er vilka produkter som en verkligen behöver för att höja livslängden på skorna? Vågar inte ställa frågan i en skobutik för att minska risken att de säljer på mig allt möjligt..
Hur ofta bör jag rengöra och behandla skorna med eventuella medel? Efter varje användning, endast vid behov om de ser torra ut eller liknande? Något medel jag kan applicera oftare än något annat?
Läser ikapp o tipset gäller även andra material (speciellt vita) och det är mirakelsvamp från ex Biltema. Funkar otroligt bra på vita sneakers m m.Behov av "farfars praktiska råd" avseende sulkanter i vitt cellgummi (?)
Snyggt med tåjärnet!Skrämmer liv i den här tråden igen med ett par Yanko som Celik (i vanlig ordning) förbarmat sig över:
Lämnade in tre par samtidigt och betalade allt på en gång så är osäker på vad just sulningen gick på, men en liten extrakostnad är det i alla fall. Ska dock sägas att han generellt har väldigt bra priser.Snyggt med tåjärnet!
Hur mycket fick du betala för en halvomsulning med Jr sula?
Vansinnigt snyggt! Älskar infällda tåjärn. Faktiskt så till den graden att jag har beställt infällda tåjärn till gummisulor! (Försöker intala mig själv att det är av praktiska skäl, visserligen sliter jag rätt hårt på tåpartiet, men innerst inne inser jag nog att det är av estetiska skäl!)Skrämmer liv i den här tråden igen med ett par Yanko som Celik (i vanlig ordning) förbarmat sig över:
Testat aceton?
Någon som vet varför det är skum på skorna? Misstänker att den förre ägaren (köpt i andra hand) har tagit bort en plöskudde och att någon form av klistermassa är kvar. Har någon tips på hur man får bort detta? Skrapa med kniv fungerar inte..
Har aldrig använt aceton i mitt liv ska köpa det och testa, tack!!Testat aceton?