easy rider skrev:Att skämmas för en klocka man bär på armen ska man bara göra om den är ful.
:lol:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
easy rider skrev:Att skämmas för en klocka man bär på armen ska man bara göra om den är ful.
Denke skrev:Som sagt.
yonsson skrev:Denna tråden kommer bara leda till påhopp från moralkärringar, så jag kommer bara göra ett inlägg i denna tråd:
Man kan ju faktiskt oftast påverka sin egen situation genom exempelvis utbildning. Vi bor ändå i Sverige. Alla vuxna har ett eget ansvar och det är inte ditt fel om dina vänner inte har råd att mata sina barn, även om det låter sjukt tragiskt. Det finns andra sätt att stötta de i sin närhet än genom att inte bära en dyr klocka. Att stötta genom att ge de sin tid och/eller genom att motivera/stötta personen kan generera mycket positivt. Har du dåligt samvete för att andra i din närhet har det dåligt, så föreslår jag att du börjar i den änden.
Om det skulle vara dina egna barn som inte fick mat pga att du hade en Rolex, då hade jag sagt sälj direkt.![]()
John R skrev:Jag har personligen inga problem att ha en klocka som kostar mycket!
Nu har inte jag någon klocka för 40k på armen men skulle inte ha några problem med det
om så var fallet. Man kan backa upp en vän på många olika sätt genom att finnas där
och peppa och vara ett stöd. Man kan ju backa upp utan att sälja sin klocka om det skulle
behövas.
Har man hälsan så har man möjligheten att påverka sitt liv.
De jag verkligen tycker synd om är de fattiga och sjuka som inte kan
göra ett skit åt sitt lidande. Där får man se till att systemet blir bättre och
skyddar dessa stackare.
Om du inte hade en klocka för 40K så hade du förmodligen haft
pengarna på banken. Hade du då gett bort dom pengarna?
/John R
Spencer66 skrev:Vad fan morrism du gjorde ett klipp när du fick köpa Davvans kompis klocka så billigt. Skaver det så förbannat sälj den och ge till stadsmissionen. Trist prettotråd i ett entusiastforum..
morrism skrev:Jag kommer inte posta några fler djupare frågeställningar om det anses som trist och pretto.
morrism skrev:Spencer66 skrev:Vad fan morrism du gjorde ett klipp när du fick köpa Davvans kompis klocka så billigt. Skaver det så förbannat sälj den och ge till stadsmissionen. Trist prettotråd i ett entusiastforum..
Okej, jag tycker det räcker nu, jag har redan gett upp tråden, jag hade en tanke som jag tyckte det var intressant om någon annan med dyr klocka hade reflekterat över och ställde en enligt mig rätt oskyldig fråga. Om det är pretto att ibland reflektera över vad man gör så är jag väl det. Jag kommer inte posta några fler djupare frågeställningar om det anses som trist och pretto.
morrism skrev:Spencer66 skrev:Vad fan morrism du gjorde ett klipp när du fick köpa Davvans kompis klocka så billigt. Skaver det så förbannat sälj den och ge till stadsmissionen. Trist prettotråd i ett entusiastforum..
Okej, jag tycker det räcker nu, jag har redan gett upp tråden, jag hade en tanke som jag tyckte det var intressant om någon annan med dyr klocka hade reflekterat över och ställde en enligt mig rätt oskyldig fråga. Om det är pretto att ibland reflektera över vad man gör så är jag väl det. Jag kommer inte posta några fler djupare frågeställningar om det anses som trist och pretto.
Började tänka på det när jag satt på tunnelbanan och en uteliggare bad om en krona, sitter man där med 40 lakan på handleden och säger "tyvärr sorry, har inga pengar på mig"