• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SKX dead? Serienummer upprop! >>>

Är inte så säker på att de skriver ned värdet längre. De senaste inköpen därifrån fick jag pröjsa runt 5-600 kr i moms för och då var det ju inte längre billigt att handla där. Av den anledningen skickar jag inte efter nåt på CW längre.
- Tråkigt :-(
Den jag fick för nån vecka sedan hade de skrivit 61 USD som värde på.

Har en 007J tillverkad juni 2012 som jag köpte ny. Fick ett NH36 urverk för en tid sedan så nu håller den tiden riktigt bra :)
Är min första mekaniska klocka så den kommer nog aldrig att säljas.

7B683F67-AE99-4282-8EAC-97F2BB67E14E.jpeg

Landade in igår, 007J1, långt ifrån rekord men fortfarande riktigt trevlig! CW skrev ej ner värdet. Blev inte snorbilligt men fortfarande värt det, såklart.

Nu lyckades jag övertala en forummedlem att sälja sin klocka från juni 2019 till mig. Ville skaffa en års- och månadsklocka till sonen medan det fortfarande är relativt enkelt. Blir jag "nyast" i gänget med den eller hur ser det ut? Vilken är den senaste vi sett?

- Verkar som att de inte skriver ner värdet när man väljer DHL?
Skulle gissa på att DHL själva tar ansvar för värdet på paketet (i och med att det med dom är försäkrat) och därför redovisar fullt värde... Så vill man "chansa" på det ska man beställa snigelposten! Skulle dock rekommendera folk att alltid räkna på moms + tull, allt annat får ses som en bonus! :)

Ok, där har vi nog förklaringen. Hur många ska du samla på dig? Liten shopping spree nu vad? 😂
- Som mycket annat genom åren så har det här med SKX också spårat ur.
Men det är en förhållandevis billig urspårning.
Egentligen är ju hela den här tråden en av de knasigaste på KS, men vad gör det om man har kul 🙂.
Provkörning av nykomlingen idag:
F00DC459-C792-4CBE-8924-C8C3B5E187F4.jpeg

Tillbaka
Topp