• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skx mod-delar.

Paraflax

Omega
2-Faktor
Hej.
Long time lurker på detta forum, tänkte göra ett försök att modda min skx007 under vintern. Har letat runt efter något bra ställe på internet att köpa hem delar från där man inte drabbas av postnords importavgifter, dvs någon europeisk sida. Någon som vet en lämplig sida att beställa ifrån? Sett ett antal trådar på detta forum om det men få svar om europeiska leverantörer.
 

Kottmossa

Omega
Ja, det verkar så.

Lite sur över att jag inte kan handla på ebay. Av någon outgrundlig anledning blev jag spärrad 1 minut efter jag skapat kontot. Fick ingen vidare förklaring varför och slutmeddelandet var ”det här går inte att överklaga, stick och brinn” (ungefär)
 

Paraflax

Omega
2-Faktor
Onesecond såg ut att ha bra grejer, någon som handlat av honom?
Märkligt av eBay, men går det inte att skapa nytt konto?
 

Kottmossa

Omega
Onesecond såg ut att ha bra grejer, någon som handlat av honom?
Märkligt av eBay, men går det inte att skapa nytt konto?

Har bara köpt en bezel och en chapter ring av honom. Bra kvalitet även om jag fick trixa lite med bezeln för att få den att passa.

Han är extremt bra att ha att göra med. När bezeln krånglade skickade han en ny utan snack.

Angående Ebay googlade jag lite när det hände. Enligt andra drabbade räcker det inte att skapa nytt konto för de blockar själva IP-adressen. Går väl förmodligen att kringå, men har inte orkat styra upp det.
 
D

Deleted member 19984

Guest
Är det någon som vet var man kan få tag på en guldfärgad krona till en skx?
 

Virrjet

Omega
2-Faktor
Någon som vet om det går att köpa från yobokies utan att åka på importavgifter?
Något late, men kommenterar endå för andra i samma sits.

Beställe från yobokies, blev postnords mördaravgift, han sitter ju i kina. Frågade om han kunde skicka det som en "gift" varpå han sa att det kunde han absolut göra. Tyvär var paketet oerhört uppenbart varpå postnord nog förstod vår lilla bluff :D
 

SebastianM

Breitling
Har någon testat att beställa hem delar från dlwwatches.com? Sitter i Singapore, trevlig sida och verkar ha ett bra utbud av delar till skx. Misstänker att man åker på samma problem där med tull på 25% av "värdet"?
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Det kvittar varifrån man beställer i dagsläget, är det utanför EU så fastnar det hur man än gör.
Det är min erfarenhet iaf.

DLW är kanon att beställa ifrån.
 

SebastianM

Breitling
Det kvittar varifrån man beställer i dagsläget, är det utanför EU så fastnar det hur man än gör.
Det är min erfarenhet iaf.

DLW är kanon att beställa ifrån.

Får testa i så fall. Som jag förstått det ska man slippa själva tullavgiften om värdet är under 1500 SEK men momsen är svår att komma undan oavsett hur man gör som du säger.
 

rogart-63

Patek
Något late, men kommenterar endå för andra i samma sits.

Beställe från yobokies, blev postnords mördaravgift, han sitter ju i kina. Frågade om han kunde skicka det som en "gift" varpå han sa att det kunde han absolut göra. Tyvär var paketet oerhört uppenbart varpå postnord nog förstod vår lilla bluff :D
Råka ut för samma sak. Köpte lite direkt från Adrian som har VTA . Seiko delar m.m . Han skrev gift men då han satt sitt klistermärke på baksidan tolka PN som en firma . Då åker man på moms . Hade det varit från en privatperson så hade det gått. Som privatperson får man skicka packet som gåva så länge som det inte överstiger ett visst värde. Surt med PN avgift . Momsen betalar jag gärna men att avgiften till PN ska överstiga värdet på det man köpt :( 16 :- i moms och 75 :- i PN avgift . För ett litet brev dessutom .
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Åkte på moms och PN avgift på Gift från privatperson i Australien, värde 10dollar...
 

SebastianM

Breitling
PN tar ut en avgift på 75:- oxå i hanteringsavgift. För att dom har det i sitt lager i 1-2 veckor.

Spännande avgifter de lyckas lägga på som inte direkt framgår från början.... Momsen är jag inte emot, tillkommer ju alltid. Men att det sen tillkommer införtullning över ett visst värde och avgift från pn är inte lika kul.

Men stort tack för svaren! Skönt att ha lite bättre koll på vad jag kan förvänta mig att det kommer kosta.

Kan vara fel tråd men har ni några förslag på vart man kan få tag på en bra press för glaset? Kvalitet > pris
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Bra tips hittills! Hur är det med urverk då? Vilka sidor/säljare rekommenderar ni för det? Jag kollar på att uppgradera till ett NH36A. Vet att jag kommer behöva urverk, "winding stem" (vet inte vad det heter på svenska) och krona. Bästa hade varit om det fanns färdiga kit för just detta.

På ebay verkar allt vara från Kina/Singapore. På amazon finns det urverk för runt 450inkl frakt från UK men svårare att hitta de andra delarna.
 

Nero13

Panerai
Bra tips hittills! Hur är det med urverk då? Vilka sidor/säljare rekommenderar ni för det? Jag kollar på att uppgradera till ett NH36A. Vet att jag kommer behöva urverk, "winding stem" (vet inte vad det heter på svenska) och krona. Bästa hade varit om det fanns färdiga kit för just detta.

På ebay verkar allt vara från Kina/Singapore. På amazon finns det urverk för runt 450inkl frakt från UK men svårare att hitta de andra delarna.
Såg häromdagen att det fanns NH36 på Tradera.
 
Topp