• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Sky-Dweller, vilken av ädelmetallerna väljer man??

Välj Då !!

• Totala väljare
    234
Såhär ser det ut med gulguld när kvällssolen faller in genom fönstret och träffar låset.

image.jpg

Rosé-tavlan har enligt mig fel färg, förstår inte varför man valt att göra den åt det rosa hållet - inte snyggt.

Hade gått på den vanliga vitguldaren eller lakrtisvarainten, en riktigt fet sleeper. :)

Kul att det nästan är jämt skägg mellan guld/vit/rosé.

Jag skulle valt vitguld, det hade passat mig bäst med tanke på nyttjandetiden. Helt enkelt mest allround för mig.

Målarn, du ska självklart ha något mer ståndmässigt, och jag tycker plain guld är mest passande. Kör hårt!

Vad pratar vi för pris (-ish) för de olika varienterna? Går det att hitta beggat?

/gustav

Kan förstå att uppskatta tyngden i vitguld men i övrigt ser jag mest att det är opraktiskt. Dyrt och mer känsligt än stål och få om än någon lär se skillnad på dem.

Det är väl lite det som är poängen, att inte sticka ut på samma sätt. Man vet själv och kännare vet, alla har kanske inte behov av att flasha och verka cool inför andra.

En av anledningarna jag inte gillar guld är just för att det verkligen skriker TITTA PÅ MIG JAG ÄR RIIIK och har behov av att visa det för alla.

För att svara på frågan hade jag valt vitguld men tyckte faktiskt att rosé såg ganska snyggt ut också.

Valet är lätt. Vitguld givetvis.

Eftersom vitguld passar alla typer av hudtyp. Har man lite blekare och med lite rött/rosa pigment. Då ser allt annat än silver/vitguld riktigt illa ut.

Har man däremot lite annat pigment så passar guldulg. Bara att se på bilder där guldklockorna gifter sig utomordentligt med handleder som är lite solbrända.

Konklusion:
Rött/grisrosa pigment - skippa guld

Brunare pigment - då funkar guld

Undra ifall/när det kommer en platina-version av SkyDwellern, tänk med en ljusblå tavla i samma nyans som på platina-DD'n :) Hade kunnat vara läckert!

Tillbaka
Topp