• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sky-Dweller, vilken av ädelmetallerna väljer man??

Välj Då !!


  • Totala väljare
    234

Divemaster

Cartier
Detta är en klocka ja fått upp ögonen för helt underbar är den !! Blir ev en sån här som nästa klocka o då blir de ju gul guldaren helt klart !! Undra om den hade funkat med den bruna tavlan ? Eller om man ska köra champange tavlan....
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Kan förstå att uppskatta tyngden i vitguld men i övrigt ser jag mest att det är opraktiskt. Dyrt och mer känsligt än stål och få om än någon lär se skillnad på dem.
Mitt klockintresse bygger på en annan filosofi, har jag en klocka är det inte för att "någon" ska se hur ball den är, eller att den är i guld osv.

Därför är WG och platina trevligt, du vet vad det är. Inte folk omkring dig. Under radarn för icke insatta helt enkelt! :cool:
 
Vitguld med svart tavla på rem är fantastiskt fin och troligen den som skulle passa min handled bäst. Har bara testat modellen på länk och den kändes lite för stor och tung för mig.
 

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Ingen alls då jag tycker sky-dwellern är väldigt klumpig och stor på ett dåligt sätt. Skulle hellre köra daytona eller day-date i vitguld!

u0vkvrV.jpg

17202-6.jpg
 
  • Like
Reactions: JLW
P

Philippe Stern

Guest
Jag börjar bli sjukligt svag för vitguld, så därför faller min röst på VG.
VG är jäkligt mångsidigt och sådär härligt under radarn-cool, på med ett läderarmband så fattar ingen oinitierad vad det är riktigt.
Fantastisk lyster och skärpa med vitt guld:)
Gillar också VG. Eller fattigmansplatina som en viss KS-herre säger.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Gulguld vinner alltid IMO. Men vitgulds SkyDweller Är inte långt bakom asså. Otroligt fin klocka! Tyvärr tycker jag den är lite stor i övrigt. Har för tunna armar för att kunna bära upp en med stil.. Hehe
 
Topp