• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

skyddsplast

Måste man köra med plast så har man ju en för dyr klocka, första repan känns ju alltid värst. Bävar fortfarande för den första på min 116500, den blir inte rolig med den kommer vilken dag som helst.

Fantastisk tråd detta! Kom däremot på ett faktiskt användningsområde för plast på klocka... Har t.ex en klocka med fasta bandstift dvs det enda som går att använda är nato, zulu, perlon och annat som passerar under klockan. Dessa band, särskilt perlon, kan äta rätt bra i boetten. Någon som har ett tips på hur man kan skydda boetten för denna misshandel (serienummer osv är ju trevligt om det inte suddas ut)? I övrigt... plasten hör inte hemma på en klocka. I såna fall - köp en klocka gjord av plast istället (G-Shock)

Måste man köra med plast så har man ju en för dyr klocka, första repan känns ju alltid värst. Bävar fortfarande för den första på min 116500, den blir inte rolig med den kommer vilken dag som helst.
Första repan på min SMPc blev jag inte så glad över. Sex månader senare fick jag en liten ding i ena bandhornet, bryr mig inte ett dugg, klockan känns faktiskt mer som min klocka då :) Klockor är köpta för att användas, vågar du inte använda dem så är det precis som du säger, man har köpt en för dyr klocka.

3CA75C79-D745-443E-8F8F-4B99546025D1.jpeg
D2EF09FB-EFDE-4A4B-A128-584652DBFCC1.jpeg

Hittade precis en plastbit på Insidan av spännet som jag ryckte direkt, mycket smuts som kommit in bakom plasten efter haft klockan på armen i ett år, i ur och skur.
Skall slänga ner bandet i ultraljudstvätt.

Tillbaka
Topp