• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

skyddsplast

Ja.
De gör en matig paketöppning om hur länge de har väntat på klockan. Flikar gärna in att de har en bra relation till ADn.
Postar lite schyssta bilder i dagens klocka tråd. Kanske tar med den på en GTG för att visa upp den.

Två-tre veckor senare lägger den ute på Köp & Sälj.

Alltså... det tycker jag man kan göra om man vill. Men ta av plasten för bövelen! Marknadsföringen tappar sin äkthet om plasten är där och prasslar.

Blir lika tacky som när man inte tar av skyddsplasten från fjärrkontrollen till tv:n annars...

Don’t be that guy.

• Like
Reactions: Man
Alltså... det tycker jag man kan göra om man vill. Men ta av plasten för bövelen! Marknadsföringen tappar sin äkthet om plasten är där och prasslar.

Blir lika tacky som när man inte tar av skyddsplasten från fjärrkontrollen till tv:n annars...

Don’t be that guy.
De tar inte av plasten, just för att de har satt i system att köpa nytt, flasha lite, och sedan sälja vidare klockan i nyskick.

Don’t be that guy.
När jag bor på hotell tar jag med en plastpåse till fjärrkontrollen. Vet du hur mycket smuts, spermier, avföringsbakterier och annat som det finns på den?
http://www.vagabond.se/artiklar/nyheter/20141201/fjarrkontrollen-fortfarande-snuskigast-pa-hotellet/

Trist för dem själva - Ja. För dig - Nej.

Trist att leva ett liv i plast. Fast det är väl kanske talande för den tid vi lever i dock...

När jag bor på hotell tar jag med en plastpåse till fjärrkontrollen. Vet du hur mycket smuts, spermier, avföringsbakterier och annat som det finns på den?
http://www.vagabond.se/artiklar/nyheter/20141201/fjarrkontrollen-fortfarande-snuskigast-pa-hotellet/

Haha. Helt rätt! Den sortens plast kan jag köpa att man använder. Du är en klok människa Sternarn!

Detta påminner mig om när min kompis fick köpa sin frus farfars Volvo Amazon -65. En sån där ljusblå pärla som gått 5300 mil, stått i garage de senaste 20 åren och endast plockats fram för att åka till besiktning. Plåten som ventilationsspjällen sticker fram ur var helt brungul och full med sprickor. Kompisen åkte till Amazonlagret som fanns då (innan det brann ner) och frågade om dom hade någon sån att köpa. När säljaren följe med ut för att titta vilken del han pratade om (han förstod nämligen inte vilken del som kunde vara brungul förutom insidan av en askkopp) så såg han att det var PLASTEN som satt kvar! När dom skrapat och löst upp plasten med bensin var där under helt perfekt krom :D. Nu vart han tvungen att få resten av intrumentbrädan i samma nyskick eftersom det såg helt malplacerat ut med det superblanka plåtblecket :bag:
volvo--amazons.jpg

För några år sedan var min dåvarande chef rätt avis på hur mycket skarpare display jag hade på min Nokia och jag visade då hur man tar av plasten. Han hade använt den ett par månader med plasten kvar.

En sann historia: En dam felanmälde att hennes nummerpresentatör visade ett och samma nummer vem som än ringde. Utredningen kom fram till att detta nummer fanns tryckt på skyddsplasten på displayen.
Så jävla roligt, liknande hände en jobbarkompis. Tyckte TV´n var knas för alla kanaler var tv3. Visade sig att det var en klisterlapp på skärmen. (detta var 1989)

Jag fick skynda mig att plasta av min klocka nu. Finns ju plast överallt. Tänkte att det kunde vara schysst att avvakta med dom första spåren på spännet, men det fick man tydligen inte.

Jag fick skynda mig att plasta av min klocka nu. Finns ju plast överallt. Tänkte att det kunde vara schysst att avvakta med dom första spåren på spännet, men det fick man tydligen inte.
Nej, det får man inte. Fann plast kvar på insidan av spännet när jag satt på tåget hem med min precis nyinköpta Aqua Terra. Tog bort det illa kvickt.

För många år sedan köpte jag ett par jeans. De hade någon sorts plast efter benen bak. När jag kom hem hade jag bråttom till en hockeymatch, ca: 5000 åskådare, och drog på mig de nya jeansen snabbt som attan.

Inte förrän i andra periodpausen upptäckte jag att plasten satt kvar. Då hade jag inte bara gått dit, gått i första periodpausen. Jag hade också ståplats.

Hoppas att det är preskriberat idag. :oops:

Efter att ha läst om länkmördar Macbooken, så kom jag att tänka på denna tråd... :)

Dagens fundering!
Hur kan man kalla sin Sub för "beater" när den fortfarande är plastad?

Tillbaka
Topp