• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skydweller?

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Vi har många exklusiva klockor på detta forum, Vacheron, AP, Patek, guldrollar osv.

En klocka jag dock saknar lite är Skydwellern som enligt mig är en av dom snyggaste, så, är det någon/några som har denna fantastiska modell? Dela med er av era bilder!


skydweller-luxury-wristwatch.jpg


(Bild saxxad från google)
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Är inte glasringen för stor? Känns som Skydweller har lite samma som DD2. Klockan verkar grym men nåt ser knas ut.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Jag undrar om vi om 20 år kommer se tillbaka på dagens stora klockor och undra vad i helvete det var för fel på klockmodet. Känns inte helt orimligt iaf för klockor över typ 44mm.
Mode eller ej, jag har svårt att se mig själv någon gång dagligen bära ett ur som mäter 34 mm eller mindre (cirkelformat ur alltså)
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Personligen tycker jag att 34mm kan vara riktigt snyggt. Beror helt på modell. Men jag tror kanske mer på en återgång mot 36-40mm där lite dressigare klockor ligger närmare 36 än 40.
Undantaget som bekräftar regeln i mitt fall är min vintage Certina som jag ärvt av min farfar. Fast nu börjar vi röra oss mot OT är jag rädd... Jag håller vidare med dig om att 36-40 mm är ett förbaskat trevligt storleksspann :)
 
Topp