Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Båda är 14mm tjocka.GS’en är väl rätt mycket dyrare? Har ägt denna GS och äger SLA’n. Slitet uttryck men väldigt olika klockor. Tycker SLA’n är extremt välgjord även om den kanske inte riktigt är på GS-nivå. Tyckte själv att GS’en ovan var för tjock och lite tråkig på något sätt. Tycker väldigt mycket om retrokänslan i en modern klocka som Seiko lyckats med i SLA’n. Båda måste dock framstå som bra köp dock - blir mer en fråga om vilken du går igång på. Om du vill ha en klocka på länk hade jag nog gått på GS. Den länk som följer med SLA är OK men inte alls på samma nivå som GS.
Om lättburen betyder mångsidig, GS!. Sportig boett, klassisk formgivning, GMT komplikation, en av de absolut vassaste svarta tavlorna som gjorts i mitt tycke, och funkar lika bra till kostym som till badbrallor. Högst finish, GS!. Seikon håller hög finish, men OWG med en dykarklocka i retro design, det kanske är en smaksak?Vilken är mest lättburen ,håller högst finish och bäst för en owg?
Där ser man. Jag upplevde GS’en som mycket högre på armen...Båda är 14mm tjocka.![]()
Jag har ställt frågan förut - vad är egentligen den svarta ringen gjord av och hur tålig är den? Samma teknik på MM300 och GS sbga-029 (tror jag den heter) men Springdrive-dykaren hur som.GSn verkar ju galet mycket mer klocka för pengen gällande utseende, detaljnivå och funktioner. Det enda som kanske talar för dykaren är nog just vattentåligheten, samt om man tycker vridring är ett stort plus, och kanske om du tycker en dykare blir lite snyggare ju mer man använder den jämfört med en lite mer dressig klocka... Så vill du ha en riktigt vattensäker OWG-klocka med skruvad krona, så kanske dykaren är att föredra, annars tycker jag GSn är grymmare på alla sätt. Dykaren ser tråkig ut IMHO, och gillar absolut inte materialvalet på insertet, och så finns det ju ett väldigt likt original som ständigt gäckar en.
Jag har dock bara ägt liknande vintagevarianter, så du får ta min åsikt för vad det är![]()
Mm300 har glasöverdrag på metall, vridringen är alltså i ett stycke. SBGA029/031 har IP, alltså ion plating. Vad SLA017 har vet jag inte men eftersom det är ett löst inlägg så är det inte som på mm300.Jag har ställt frågan förut - vad är egentligen den svarta ringen gjord av och hur tålig är den? Samma teknik på MM300 och GS sbga-029 (tror jag den heter) men Springdrive-dykaren hur som.
OK - tack. Funderar mest över hållbarheten long term. Hörde någon nämna att Seiko för det mesta har färg som de lackar ett antal gånger.Mm300 har glasöverdrag på metall, vridringen är alltså i ett stycke. SBGA029/031 har IP, alltså ion plating. Vad SLA017 har vet jag inte men eftersom det är ett löst inlägg så är det inte som på mm300.
Aha... Skruvad krona på den alltså! Ja, då är saken biff!
Näst intill alla GSar har skruvad krona och minst 100m WR, alla moderna har borrade bandhorn. Bra märke!Aha... Skruvad krona på den alltså! Ja, då är saken biff!
Har just en SBGJ001 sedan ett år tillbaka och det är nog den klockan jag varit mest nöjd med under längst tid. Detaljrikedomen och finishen är från en annan värld!Får tacka för er input.
Det är övervägande positivt för GS, vilket jag också egentligen känner. Dock är jag svag för retro-dykare.
Jag får känslan av att man får mer för pengarna med en GS, är SLAn något överprisad egentligen?
Hur jämför du priser? Tänker du på begpriser?Får tacka för er input.
Det är övervägande positivt för GS, vilket jag också egentligen känner. Dock är jag svag för retro-dykare.
Jag får känslan av att man får mer för pengarna med en GS, är SLAn något överprisad egentligen?
Hur jämför du priser? Tänker du på begpriser?
SLA017 listar 38’ ny, sbjg201 listar 65’.
Du får nog räkna med minst 35k för en SBGJ001, i alla fall av försäljningarna på K&S att döma (den senaste annonsen undantagen).Jag tänker på begagnatpriser. En sla ligger ju på mellan 25-30 och en sbgj001 får man för runt 30.
35 borde vara botten för SBGJ001/003, finns inte en enda för under 35 ute i Japan och då tillkommer ju massa avgifter. 35 eller under är ett kap förutsatt att klockan inte är trashad.Jag tänker på begagnatpriser. En sla ligger ju på mellan 25-30 och en sbgj001 får man för runt 30.