• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Smakråd min första Zenith

Vilken skulle du välja?

  • El Primero 36000 VpH

    Röster: 62 66.0%
  • Pilot Cronometro TIPO CP-2

    Röster: 32 34.0%

  • Totala väljare
    94

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Hej och god fortsättning!
Turen har nu kommit till att förmodligen införskaffa en Zenith till min lilla samling. Jag var först helt inne på denna El Primero 36000 VpH som känns klassisk i Zenithvärlden:
Zenith.jpg


Men så dök denna helt plötsligt upp och ställde till det rejält för mig: De kallar den för Pilot Cronometro TIPO CP-2 och den är limiterad till 1000 ex.
Zenith chrono.jpg


Jag gillar båda klockorna men fick helt plötsligt väldig beslutsångest. Vilken gillar du bäst och vilken tror du kommer att vara lättast att sälja om/när jag får för mig det? För- och nackdelar med alternativen? Eller finns andra modeller som passar bättre som första Zenith?

Tack på förhand:)
 

m_s

Patek
2-Faktor
TIPON solklar vinnare - estestiskt extremt tilltalande och håller nog bättte i längden med tanke på färgerna.
 

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Kommer 38mm passa mina handleder som är ca 19,5cm? Som det gick att läsa i Yonssons recension så verkar bandet vara ganska kort på 38:an.
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Med vilkensom får du ett toppen El Primeroverk, men du måste bestämma om 38 eller 43 mm passar dig.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Utan tvekan El Primero! Kass deployantclasp om du har smala handleder dock (löses med länk eller enkelt band utan deployant)
 

Andersml

Audemars
2-Faktor
Jag tycker att nya TIPO är riktigt snygg men tror den är för stor för mig.......måste prova den oxå!

Lycka till med köpet!
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Båda är riktigt trevliga men om jag skulle behöva välja så skulle jag ta El Primero. Sedan är det lite upp till vad du har sedan tidigare, ta den som kompletterar samlingen bäst är mitt råd.
 

par

Patek
2-Faktor
Nja, tycker inte längre el primeron håller i designen. Den känns inte tidlös(haha!) utan nästan redan passé nu.
 
Topp