Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Håller med. Låter ju helknasigt att det ska vara antingen eller, eller att man måste göra en stor exit grej bara för att man har upptäckt digitala datorer som man kan ha på handledenKör Garmin Fenix5 funkar bra vid träning och golf. En riktigt skön klocka men inget slår att efter aktiviteten byta till en automatisk klocka. Tänker att det inte är konstigare än att ta på sig en dressare eller beater. Klocka efter aktivitet och känsla förstås.
Många av funktionerna går ut på att kontinuerligt mäta tex steg i vardagen, puls, sömn osv. Om man inte bryr sig om det så håller jag helt med.Håller med. Låter ju helknasigt att det ska vara antingen eller, eller att man måste göra en stor exit grej bara för att man har upptäckt digitala datorer som man kan ha på handleden
Kör du fortfarande dubbelpipigt och funkar det? Har själv funderat på samma kombo men är inte intresserad vare sig av notiser eller att den lyser upp med jämna mellanrum.Idag kom den hem. Självklart så är en AW något helt annat, men denna passar mina behov och jag hoppas man inte ser för töntig ut. Jag gillar att den sköter allt automatiskt och jag inte behöver starta tex löprunda. Vet inte hur bra det funkar i praktiken dock, får återkomma till det när det gått ett par dagar.
![]()
Jag har kört nu i två veckor och det funkar bra. Jag har tagit bort alla notifikationer, påminnelser om att röra sig och sånt jag upplever som störande. Puls, sömn och logga de sällsynta löprundorna är det som jag använt främst. Den lyser bara när man gör titta-på-klockan-rörelsen, eller vid notifikation.Kör du fortfarande dubbelpipigt och funkar det? Har själv funderat på samma kombo men är inte intresserad vare sig av notiser eller att den lyser upp med jämna mellanrum.
Faktiskt kört Apple Watch i över ett år men gått ifrån det.
I början är den rätt kul, massa finesser och den hör av sig när det händer nåt.
Efter tre månader har man stängt av i princip varenda notifiering som finns... för
man höjer bara blodtrycket - omedvetet men ändå.
Efter att tag börjar man tycka att ingen av de medföljande urtavlorna är SNYGG.
Allt är fult, klumpigt, och varför kan den fan inte vara rund!
Man köper länk, en svart till en svart klocka. Retar sig på att man inte köpte den i stål...
Tyckte efter ett halvår att den fullkomligt saknade "själ" om nu ett föremål kan ha det.
Om "själ" inte är heldigitalt, antingen eller, så kan jag nog säga att en mekanisk klocka
har MER själ än en Apple Watch.
Dessutom ininner sig den där äckliga pirrande känslan att man har något som "alla" har.
Man möter på en del riktiga trattkantareller som har likadan på armen och plötsligt suktar
man efter att vara nördig, konstig och allmänt grinig och köpa jävla udda men roliga
"manuella" (mekaniska) klockor som Sinn, Damasko och likande.
Så, jag sålde min Apple Watch - fick ett bra pris för den och den fick ett "bra hem" hos
en kille som sysslade med löpning. Bra så.
Just nu har jag microklockornas microklocka på armen, en A-13A från en halvgalen italiensk
ingenjör med enormt flygintresse... Mer "själ" blir det nog inte. Den har absolut NOLL notifieringar.
Aldrig vart mer "klocklycklig" ändå.
www.A-13A.com
![]()
Apple Watch
Apple Watch är den perfekta enheten för ett hälsosamt liv. Finns i tre modeller: Apple Watch Ultra 2, Apple Watch Series 10 och Apple Watch SE.www.apple.comOT: kul med A 13A där, inte sett dem innan, men alltid tänkt att det vore en mycket bättre kronografuppställning för de flesta av oss.Faktiskt kört Apple Watch i över ett år men gått ifrån det.
I början är den rätt kul, massa finesser och den hör av sig när det händer nåt.
Efter tre månader har man stängt av i princip varenda notifiering som finns... för
man höjer bara blodtrycket - omedvetet men ändå.
Efter att tag börjar man tycka att ingen av de medföljande urtavlorna är SNYGG.
Allt är fult, klumpigt, och varför kan den fan inte vara rund!
Man köper länk, en svart till en svart klocka. Retar sig på att man inte köpte den i stål...
Tyckte efter ett halvår att den fullkomligt saknade "själ" om nu ett föremål kan ha det.
Om "själ" inte är heldigitalt, antingen eller, så kan jag nog säga att en mekanisk klocka
har MER själ än en Apple Watch.
Dessutom ininner sig den där äckliga pirrande känslan att man har något som "alla" har.
Man möter på en del riktiga trattkantareller som har likadan på armen och plötsligt suktar
man efter att vara nördig, konstig och allmänt grinig och köpa jävla udda men roliga
"manuella" (mekaniska) klockor som Sinn, Damasko och likande.
Så, jag sålde min Apple Watch - fick ett bra pris för den och den fick ett "bra hem" hos
en kille som sysslade med löpning. Bra så.
Just nu har jag microklockornas microklocka på armen, en A-13A från en halvgalen italiensk
ingenjör med enormt flygintresse... Mer "själ" blir det nog inte. Den har absolut NOLL notifieringar.
Aldrig vart mer "klocklycklig" ändå.
www.A-13A.com
![]()
Apple Watch
Apple Watch är den perfekta enheten för ett hälsosamt liv. Finns i tre modeller: Apple Watch Ultra 2, Apple Watch Series 10 och Apple Watch SE.www.apple.com
Låter ju mera som du äger det företaget.Jag har valt bort alla smartklockor då jag vill ha tre skärmar och störningsmoment i mitt liv. MEN, jag vill fortfarande följa min fysiologi för att veta om jag rör mig tillräckligt, är ordentligt återhämtad och sover tillräckligt bra. Därför har jag haft en Oura ring (www.ouraring.com) sedan 2018 och är enormt nöjd med det valet. Det är den mest tillförlitliga sömn- och återhämtningstracker jag hittat och de har gott om studier som stödjer funktionen. Kan vara nåt för er som inte vill ha en smart klocka men ändå vill följa era data över tid
Låter ju mera som du äger det företaget.
Intressant idé, tveksamt dock om jag vill lägga mig till med en sån ring, känns som ett relativt stort ingrepp på ens personliga presentation.Jag har valt bort alla smartklockor då jag vill ha tre skärmar och störningsmoment i mitt liv. MEN, jag vill fortfarande följa min fysiologi för att veta om jag rör mig tillräckligt, är ordentligt återhämtad och sover tillräckligt bra. Därför har jag haft en Oura ring (www.ouraring.com) sedan 2018 och är enormt nöjd med det valet. Det är den mest tillförlitliga sömn- och återhämtningstracker jag hittat och de har gott om studier som stödjer funktionen. Kan vara nåt för er som inte vill ha en smart klocka men ändå vill följa era data över tid
För ordningens skull vill jag säga att jag inte har något med företaget att göra. Jag är bara en kräsen användare som funderat mycket på smartklockornas vara eller icke-vara på min handled
Det beror helt på vilken presentation man är ute efter. Jag har mer än två handfullar av mina kollegor som har olika färger (silver, svart, mattsvart) och om man inte verkligen tänker på det ser det ut som en helt vanlig ring.Intressant idé, tveksamt dock om jag vill lägga mig till med en sån ring, känns som ett relativt stort ingrepp på ens personliga presentation.
Inget fel på ringen och de handlar ju i slutändan om personlig smak, men att ha flera ringar (säg vigselring och Oura-ring) känns om något som ett mindre diskret val än att köra dubbla klockor på resp handled. Dock känns det ju mer smidigt med ring!Det beror helt på vilken presentation man är ute efter. Jag har mer än två handfullar av mina kollegor som har olika färger (silver, svart, mattsvart) och om man inte verkligen tänker på det ser det ut som en helt vanlig ring.
Sen är ju följdfrågan om man vill ha en ring på fingret...![]()
Jag har vigsel på vänster och Oura på höger (tog på vänster hand för bildens skull) och tycker det passar bra. Men smaken är som baken som bekantInget fel på ringen och de handlar ju i slutändan om personlig smak, men att ha flera ringar (säg vigselring och Oura-ring) känns om något som ett mindre diskret val än att köra dubbla klockor på resp handled. Dock känns det ju mer smidigt med ring!