Calle med C
Silver
Loggan kan ju vara både stor dykare med hjälm och text, men även det lilla dykarhuvudet. Som här (och på den fyrkantiga zenithen jag postade ovanför).
http://www.mwrforum.net/forums/showthread.php?30011-compressor-case-question
Sedana står ju tillverkningsår och månad utskrivna?
edit: Pratar om compressor 2 boetter inte supercompressor. Båda patent dock tillverkade av E Piqurez SA. Super comoressor är väl mer enbart renodlade dykare?
Det kan säkert stämma! Jag är mest bevandrad inom super compressors och där brukar det var den stora hjälmen som stämplats antingen på insidan eller på både insidan och utsidan av boettlocket.
Det stämmer att det är renodlade dykare. Oftast i alla fall. Jag har ägt några som har sett ut som vilket alldagligt ur som helst med en krona. Jag hade t ex. en Enicar för en drös med år sedan. Jag noterade även att Weasel (tror jag) ägde en av ett märket jag tyvärr inte minns för tillfället. Den är postad i dagens vintage.
Angående det jag skrev om datumet missuppfattade du vad jag menade (kanske för att jag var otydlig), men vad jag menar är att den hade datumet stämplat, vilket stärker din tes om att det är en boett gjord av EPSA.
Senast ändrad: