• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snacka om översitteri!!!!!!

Per

Björklövens finest
2-Faktor
jabla skrev:
Per skrev:
Hej, jag har en 2001 Mercedes Vito (16.000 mil, ingen rost), en automat
Amerikaniska Ford E-250 Cargo (12.000 mil, ingen rost), och en 1988 bra
Solifer husbagn att byta. Intresserad? Tack mvh xxx
Precis min erfarenhet av annonser på på Blocket, max ett svar på 10 är seriöst.
Det positiva är dock att man också får några bra svar bland all skit. Jag fick förmodligen mycket bättre betalt för min AP på Blocket än vad jag fått på ett klockforum. Bara att sortera lite och garva åt idioterna som skickar knasiga mail. :)
 

k0nkas

Audemars
2-Faktor
Kul att hamna i hetluften, så här fortsatte konversationen efter det att jag sprungit till Hemköp och lånat en våg.

Fredrik!
Det fodras sin handled om man ska bära klockan och jag känner att jag inte har det :) Den är för tung
för mig. Runt 110 gram skulle jag kunna tänka mig men inte 150 gram.
mvh Robert


________________________________________
Date: Thu, 10 Jan 2013 19:03:07 +0100

Subject: Re: Ang. Audemars Royal Oak Chronograph rosé 26022
From: [email protected]
To: [email protected]

Här kommer en bild direkt från Hemköp ;-) Klockan levereras på ett helt nytt krokoband, kostar 6900 kr på Nymans. Hör av dig hur du vill gå vidare så ska vi nog få till en affär.

Mvh,
Fredrik
 

ssp226

Cartier
Klassiker i modern tid! Han kan tänka sig 110g, haha....... :lol:


konkas skrev:
Kul att hamna i hetluften, så här fortsatte konversationen efter det att jag sprungit till Hemköp och lånat en våg.

Fredrik!
Det fodras sin handled om man ska bära klockan och jag känner att jag inte har det :) Den är för tung
för mig. Runt 110 gram skulle jag kunna tänka mig men inte 150 gram.
mvh Robert


________________________________________
Date: Thu, 10 Jan 2013 19:03:07 +0100

Subject: Re: Ang. Audemars Royal Oak Chronograph rosé 26022
From: [email protected]
To: [email protected]

Här kommer en bild direkt från Hemköp ;-) Klockan levereras på ett helt nytt krokoband, kostar 6900 kr på Nymans. Hör av dig hur du vill gå vidare så ska vi nog få till en affär.

Mvh,
Fredrik
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Antar att orup inom kort springer runt med en AP 15300 i guld. Icke-kronografen är något smalare och väger mindre. Should be a perfect fit. :)
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Ja, vilken översittare han verkar vara. Gick tillochmed ner till Hemköp och vägde klockan för att svara på en ickefråga.

150g är exakt vad en Sub 116610ln väger. Ingen jättemassa direkt. Trodde att det bara var mr Burns i Simpsons som inte klarar att bära en sådan vikt.
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
par401 skrev:
Per skrev:
Sjukt bittert att stå med 169k i handen och nära att slå till för att få det där svaret. Vem kunde tro? :)

Jag sålde min AP nyligt via Blocket. Förutom köparen som var otroligt trevlig och bra att ha att göra med så fick jag bud på 10-30k kontant, bytesförslag med husvagnar, sommarstugor i Värmland och kloka frågar som denna. Är du seriös intressent till denna klocka och inte vill handla av Konkas, maila mig och jag ska försöka hjälpa dig spendera dina 150k+.

Trevlig kväll!

Något som hände mig var att jag faktiskt fick ett skambud via ttt när jag sålde min AP, det gjorde mig väldigt förvånad. Blocket brukar man få det men inte via våra seriösa forum. Hade ute den för 85 vilket var vettigt när den var i nyskick. Jag fick ett erbjudande om att byta mot en 16613, läs nedan.



Re: FSOT Audemars piguet 15300 st
Skickat: lör 15 dec 2012, 17:10
från ***

16613 är mer känd och går att sälja mycket lättare.

Re: FSOT Audemars piguet 15300 st
Skickat: lör 15 dec 2012, 16:35
från par401

Är du på riktigt? Vet du verkligen vad en 16613 är värd?


Re: FSOT Audemars piguet 15300 st
Skickat: lör 15 dec 2012, 16:16
från ***

Hejsan rak av byte, one on one, inget pengar mellan.

Re: FSOT Audemars piguet 15300 st
Skickat: lör 15 dec 2012, 16:00
från par401


Tjena, jag är öppen. Kan tänka mig även en 16613 som inbyte. Frågan är vad du tänkt dig pengamässigt?

MVH Pär W

Re: FSOT Audemars piguet 15300 st
Skickat: lör 15 dec 2012, 15:54
från ***

Tjenare, jag har en 16613 blå Submariner från 2002 med box, bok, cert om du är intresserad för din AP.

Vilken lycksökare! Du kanske kunde ha motargumentera hans sista replik att ju högre värde klockan har desto färre folk som har råd = inte lika lättsålt. Visst fan har folk en bättre ekonomisk möjlighet till en 16613 än AP.
 

orup

Omega
Fredrik!
Vad jag invänder mig i mot är när jag mejlar dig på Blocket och har en fråga och blir bemöt som en oseriös Seiko samlare. Du börjar med att kalla mig för mitt nicknamn och berätta att du vet att jag är intresserad av Seiko klockor och sedan frågar du är om jag verkligen är seriös köpare på en sådan dyr klocka som du vill sälja. Det är det som jag kallar för översitteri.Vad har mitt intresse av Seiko klockor med saken att göra? När jag säljer något så behandlar jag alla som eventuella köpare av objektet om frågorna är relevanta till objektet.
mvh Robert
 
orup skrev:
Fredrik!
Vad jag invänder mig i mot är när jag mejlar dig på Blocket och har en fråga och blir bemöt som en oseriös Seiko samlare. Du börjar med att kalla mig för mitt nicknamn och berätta att du vet att jag är intresserad av Seiko klockor och sedan frågar du är om jag verkligen är seriös köpare på en sådan dyr klocka som du vill sälja. Det är det som jag kallar för översitteri.Vad har mitt intresse av Seiko klockor med saken att göra? När jag säljer något så behandlar jag alla som eventuella köpare av objektet om frågorna är relevanta till objektet.
mvh Robert

Personligen anser jag inte det är en seriös fråga att fråga om vikten. Det kunde du kollat själv. Normalt frågar man skick, service och tillbehör. Din fråga var bara dum..
 

max

Dancing Queen
Orup: ursäkta en fråga från en nyfiken, men är du intresserad och har medlen för att köpa en AP i den prisklassen? Hade du köpt den om den vägt 100g och kommer du isåfall köpa en "vanlig" nu?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Men tagga ner gubbar. Klart man som köpare måste få ställa "dumma frågor" när vi snackar den prisklassen.
Att man däremot får många heltokiga frågor och inbytesförslag när man lägger upp grejer på blocket är en annan sak.
 

k0nkas

Audemars
2-Faktor
Robert, Jag svarade dig "Orup" för att visa att jag vet vem du är. Varför svarade du inte på annonsen via Klocksnack eller TTT om du nu är så seriös. Jag visste att det skulle sluta ungefär så här borsett från att du skulle hänga ut mig. Nu fick jag lite extra motion, forumet en underhållande tråd och alla vet nu hur mycket en ROC 26022 väger.
 

orup

Omega
Fredrik!
Du säger att jag kunde kolla vikten på klockan vi internet. Varför gjorde du det inte själv? Du sprang och lånande en våg på ICA :)
för att kolla vikten på din egen klocka.
mvh Robert
 

orup

Omega
Fredrik!
Ok. Hemköp då! Varför kunde du inte kolla på internet vad klockan väger? Du begär det av ev. köpare av din klocka.
mvh Robert

Här kommer en bild direkt från Hemköp ;-) Klockan levereras på ett helt nytt krokoband, kostar 6900 kr på Nymans. Hör av dig hur du vill gå vidare så ska vi nog få till en affär.

Mvh,
Fredrik
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Orup.

Vad ville du nå med frågan? Är det en affär på g så är det väl knappast den första frågan du ställer?
 

Charles_

Rolex
AP är tunga klockor. Jag har bevis!

04600300-3F85-42B1-B583-368624FB480F-1047-00000062A4A929C5.jpg


(Inte min bild)

(EDIT: Inte mina klockor heller för den delen... :( )
 

k0nkas

Audemars
2-Faktor
Robert, jag har aldrig sagt eller skrivit att det går att hitta den uppgiften på nätet, var har du sett det? Självklart hade jag inte sprungit till Hemköp om jag haft den uppgiften. När du köper en guldklocka är vikten viktigt för att säkerställa att ingen mixtrat med länken eller bytt ut ringen på tex en AP ROO Rubber clad som har guld under gummit men på en klocka med läderband är det oviktigt. Du är den första som jag hört som haft synpynkter på vikten, storleken har gjort att jag själv valt bort många klockor, men aldrig vikten.
 
Topp