Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ett måste att gravera den där.Nytt inkommet! Tror fen platsar här!
Kanske ska skriva OWG?Ett måste att gravera den där.
Här är en annan! Inte min men en klocka jag har hjälpt till medUnderbar trådstart...
Har bara en idag fr 33 - omlumade visare 2ggr minst (var illgröna från en första lumearbete...)
Är svag för katedralsvisare (de heter väl så?)
Hade en charmig omega tank men den snodde @Aurum
Här är en annan! Inte min men en klocka jag har hjälpt till med
Vi får försöka hjälpas åt att se till och hålla lite liv i den här tråden.
En tråd värd att bumpa @curler2
Skall enligt säljaren vara tidigt tjugotal. Inget proffs på metaller, men gissar på silverboett.
Gammal bild.
Skapligt skick på den tavlan.
Vilken fantastiskt vacker klocka det där är.Börjar med nytillskottet då.
Lite info igen för i "dagens vintageur" försvinner det snabbt.
33mm, papptavla på metall, glas glas, antagligen mässingboett och 22mm trådluggar. Gissar på 1922 ÷- 5år.
Ja den har något speciellt.Vilken fantastiskt vacker klocka det där är.
Wow! Vilken häftig och vacker klocka! Men vad kallas dessa typer av armbandsur egentligen?Börjar med nytillskottet då.
33mm, papptavla på metall, glas glas, antagligen mässingboett och 22mm trådluggar. Gissar på 1922 ÷- 5år.
Boetterna brukar kallas cushion case.Wow! Vilken häftig och vacker klocka! Men vad kallas dessa typer av armbandsur egentligen?
Tack!Boetterna brukar kallas cushion case.
Så läcker! Är inget fan av perlon, men den kombon är ju perfektBörjar med nytillskottet då.
Kul att du gillar den. Ja men det blev väl helt ok, den var ganska svårmatchad tycker jag. Tycker guld är mycket svårare än stål .Så läcker! Är inget fan av perlon, men den kombon är ju perfekt
vad är den första klockan för märke (silver och emalj). otrolig!Två gamla ur. Har för mig att den första i silver och emalj rundat 100-årstrecket.
Den andra är ruskigt nära, eller klockan har säkert rundat 100 år även den.
Har några fler välkända som är lite oklarare åldermässigt men som iaf lanserades för 100 år sedan. Lägger upp dem här vid tillfälle.
Så tidiga ur har ofta ingen tydlig/känd tillverkare, så även denna. Vet inte vem som stod bakom denna. Länge sedan jag tittade till den.vad är den första klockan för märke (silver och emalj). otrolig!