• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snowflakes in da house!

cjperry

Audemars
2-Faktor
7016/0 från 1974. Långt ifrån en Safe Queen men gillar den skarpt.

IMG_5746.JPG
Är det vita visare?
 

frere

Audemars
2-Faktor
Nån som vet varför det finns så få blå ND? Var de helt enkelt inte lika populära eller såldes de bara på vissa marknader?
Har ju nästan sett fler MN till salu än "vanliga" blå ND.
Funderade just på exakt detsamma! Vet knappt ens om jag sett någon lagom bra blå ND till salu, men det vore ju drömklockan. Åtminstone tidigare har det ju inte varit någon större prisskillnad mellan svart och blå överlag, nån som vet om det även gäller ND?

@Davvan din ser ju verkligen riktigt mysig ut, är det svart tavla och blått insert?
 
Senast ändrad:

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Funderade just på exakt detsamma! Vet knappt ens om jag sett någon lagom bra blå ND till salu, men det vore ju drömklockan. Åtminstone tidigare har det ju inte varit någon större prisskillnad mellan svart och blå överlag, nån som vet om det även gäller ND?

@Davvan din ser ju verkligen riktigt mysig ut, är det svart tavla och blått insert?

Svart tavla och blått insert är det!!

Köpte min 2009......då var de inte lika svåra att nosa upp som idag.....minns att både svarta och blåa ND låg runt 3k us. Ville ha en blå.....men just när jag var i köpartgen så var de som bortblåsta.....en kort tid innan var de där......orkade inte vänta in en så jag knep en svart med fin CI länk för 3k.....

Svart var nog mer poppis med tanke på 5513 skuggan......sen vet jag inte om det stämmer att de blåa tavlorna ”ruttnade” lättare......alla blåa flingor med datum vi ser men prickiga, bubbliga, moonface osv diala.....är ju blåa.....
 

frere

Audemars
2-Faktor
Svart tavla och blått insert är det!!

Köpte min 2009......då var de inte lika svåra att nosa upp som idag.....minns att både svarta och blåa ND låg runt 3k us. Ville ha en blå.....men just när jag var i köpartgen så var de som bortblåsta.....en kort tid innan var de där......orkade inte vänta in en så jag knep en svart med fin CI länk för 3k.....

Svart var nog mer poppis med tanke på 5513 skuggan......sen vet jag inte om det stämmer att de blåa tavlorna ”ruttnade” lättare......alla blåa flingor med datum vi ser men prickiga, bubbliga, moonface osv diala.....är ju blåa.....
2009 la jag samma pengar på en sjukt het tag heuer...bara att bita ihop... Kan nog stämma att fler blå murknat bort med tiden också.
En kompis har en riktigt rolig blå flinga. Tavlan är klarblå och fin. Den har också cool proveniens. :)

IMG_1872.JPG
:wideyed: Han har tröttnat på den och vill slumpa bort den gissar jag..?
 

poormans

Rolex

poormans

Rolex
På tal om hissade priser.......vad skulle din NM kosta idag månne......? Har de blivit olidligt dyra ännu?

ja de har väl dragit som allt annat minns inte att jag sett några på auktion på ett tag men det ligger en blå som ser rätt bra ut på chrono.dk för 230k danska sen om de får det är väl en annan femma
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Men 18+ för en 9411 är väl ändå rätt mastigt, är dokumentationen så premium? Udda att man har fel glas dessutom när så mycket lagts ner på att visa alla papper mm i orginalskick.

Helt klart ett stark asking price......men vem vet.....någon med låg stressnivå kanske klipper den direkt? Cert är ju högst sällsynt på en Flinga......svårt att sätta ett pris på en fullset.....bara dra till med nåt högt........höga priser tenderar att locka köpare snarare än låga.... Visarna och plixit dödar den lite......mkt fint case!!
 

thomastheswede

Audemars
Har för mig att denna har varit ute tidigare runt 10k för ett tag sedan......möjligt att det gått många år.....riktigt nice.....men nu börjar det trycka på lite......

http://www.network54.com/Forum/207673/message/1509148693/FS-+94110+BLUE+Tudor+Snowflake+Set+Complete
Ja det börjar bli helt crazy. Å andra sidan, hur många röd-subbar och dubbelröda går det på varje fling-fullset? Klart lättare att hitta en rött fullset än ett fling-dito så man borde ha anat att det skulle sluta så här. :hungover:
 
Topp