• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snowflakes in da house!

mega

Rolex
En kompis har en riktigt rolig blå flinga. Tavlan är klarblå och fin. Den har också cool proveniens. :)

IMG_1872.JPG
Shiiiiiit... Min favorit... Verkar väldigt fin dessutom.
Berätta gärna om proveniensen om det är ok.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Senast ändrad:

thomastheswede

Audemars
Det är exakt min poäng, era bilder visar det äldre serif-typsnittet på en klocka från 80 (samma typsnitt som på min från 71). På senare flingor (t.ex. min från 81/82) och efterföljande Tudor-subbar var det ett modernare typsnitt. HQ:s är från mitten av 70-talet men har ändå det modernare typsnittet = fishy.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Det är exakt min poäng, era bilder visar det äldre serif-typsnittet på en klocka från 80 (samma typsnitt som på min från 71). På senare flingor (t.ex. min från 81/82) och efterföljande Tudor-subbar var det ett modernare typsnitt. HQ:s är från mitten av 70-talet men har ändå det modernare typsnittet = fishy.
Fattar inte? Den du länkar till är från 75 och har enligt mig standard tryck......de två jag visade är mkt senare och har en anan font. Visa gärna din tavla.......
 
Topp