• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snowflakes in da house!

Miami

Rolex
2-Faktor
Börjar nog inse att den inte blir såld och jag är nästan gladare för det :)

E85EEA83-C96B-44FF-AE2C-9EFAFF699F8A.jpeg
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Det tar flera sekunder att be om riktiga bilder.
Jo naturligtvis men nånstans ska ju en bild reflektera ungefär vad det är för objekt som defacto är till salu, om det ska vara intressant att undersöka vidare. Rent teoretiskt skulle man ju lika gärna lägga upp en generisk bild på en klocka i nyskick ur en 70-tals Tudorkatalog och sen förvänta sig att alla som är intresserade av 9401or frågar efter bilder eller går på visning.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Åh nej.....tänker inte på den....mer en average 70 tals 5513.......kanske mer jämförbar.....en Gilt....:.din Gilt..... är ju ett par nivåer upp.......
Denna ser fin ut men den kommer att kosta sitt skick. Ett skick som gör att man inte kan använda den.

Mest rolig att se på. :)
 

thomastheswede

Audemars
Denna ser fin ut men den kommer att kosta sitt skick. Ett skick som gör att man inte kan använda den.

Mest rolig att se på. :)
Det där är intressant... Ska man ”bevara” riktigt fina ex eller ska se användas.?. (Känns mer som en egen tråd...) 10pastten har t.ex. några NOS-Tudor och skulle ni, om ni köpte en av dessa, använda den?

Funderar ibland på hur smart det är att snvända min som ju är väldigt skarp (och full set) men jag VILL verkligen använda mina saker oavsett ålder och skick.

Hur tänker ni?
1AC5B596-3CC8-47A8-AB93-0BC9F660F0A3.jpeg
34D2AB8E-8508-4888-9B5F-C69FB8864AB6.jpeg
EA932C05-6C97-4A11-9512-AAB6088750F6.jpeg
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Det där är intressant... Ska man ”bevara” riktigt fina ex eller ska se användas.?. (Känns mer som en egen tråd...) 10pastten har t.ex. några NOS-Tudor och skulle ni, om ni köpte en av dessa, använda den?

Funderar ibland på hur smart det är att snvända min som ju är väldigt skarp (och full set) men jag VILL verkligen använda mina saker oavsett ålder och skick.

Hur tänker ni?
1AC5B596-3CC8-47A8-AB93-0BC9F660F0A3.jpeg
34D2AB8E-8508-4888-9B5F-C69FB8864AB6.jpeg
EA932C05-6C97-4A11-9512-AAB6088750F6.jpeg

Ja din är riktigt skarp:) Använd säger jag. Varför lägga pengar på en ball klocka men inte använda den? Finns säkert bättre saker att spekulera i än gamla Tudors, eller kanske inte ;)

Om jag sen (högst osannolikt) skulle ramla över en NOS så torde den användas också, om än med stor försiktighet.

Brukar trycktesta min flinga och bada med den och sånt. Är det ett onödigt risktagande?
 
Topp