• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snowflakes in da house!

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Tudorsöndag :)
C4D0D730-EDE6-435B-97AE-565B359A2B37.jpeg
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Förstår men tänker att de som har högre kunskap än jag ändå kan ge sina tankar.


Ok, tack för input. Relativt högt pris antar jag, men det är ju riktigt bra skick om original.
Jag menar mer att man aldrig kan veta om tavla, insert, visare etc kom tillsammans med själva klockan vid fsg. Man kan se att alla delar är tids- och referenskorrekta, vilket är det viktiga, men om den ngn gång blivit renoverad är typ omöjligt att veta.
 

Espresso

Cartier
Jag menar mer att man aldrig kan veta om tavla, insert, visare etc kom tillsammans med själva klockan vid fsg. Man kan se att alla delar är tids- och referenskorrekta, vilket är det viktiga, men om den ngn gång blivit renoverad är typ omöjligt att veta.
Förstår hur du menar. Jag frågar mest då jag har tankar på att köpa en snowflake och försöker då lära mig mer om klockorna. HQ Milton känns ju rätt dyrt generellt, men det kanske borgar för en generellt högre kvalité?
 
Topp