• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Snowflakes in da house!

Min kära gamla flinga:

C0761239-06A5-4A9B-810F-3D363D638F76.jpeg
Riktigt bra skick!
Hur gammal är den? Hur länge har du haft den?

Trött tråd ;) Håller igång med bilder från mitt arkiv.

7016 köpt av han som driver Heuerville. Såldes här på KS men vet inte var den finns idag tyvärr.

Första bilden visar hur den såg ut hos HQ Milton innan tavlan relumades.

685EEECC-0CF9-4BE6-8CD0-479818F49081.jpeg

9862881C-038C-4BAE-85A8-BD0C06F03337.jpeg

Tack för att du delar med dig! (jag försöker hålla min Snowflake-översikt så korrekt som möjligt)

Kul med fullset, så extremt ovanligt på flingor.

Verkar som att det var lite lotteri vilka klockor som fick vad back in the days:

Du har den sena urtavlan med annorlunda typsnitt, även min är en 96-serial och den har samma tavla som din men jag har sett liknande/senare serienummer som har äldre tyspnittet på tavlan.

Den är levererad med 93150, lite ovanligt då de flesta verkar ha levererats med Tudor 9315 Folded i början av 80-talet.

Intressant även med datum på Translation Paper, 96-serial är enligt de tabeller som finns (som ju INTE är Tudors officiella siffror) en klocka från 1981. Ditt papper tyder ju på att 96xxxx levererades i slutet av 1980.

Är din såld i England?

Senast ändrad:
Vet inte om jag postat bilder från min andra Tudor. Den här är tio år äldre och är från -66.

Här kommer den ändå, gammal bild men allt för att hålla fart i tråden.
Fullset med box och cert med samma namn som gravyren på baksidan...

E4E112DB-BB9C-4987-9E20-DF7EA4387A63.jpeg
edit: sorry för off tonic

Tillbaka
Topp