Gott o blandat!Kanske kan snickra ihop med denna som har alla möjliga delar i sig: https://www.ebay.ca/itm/TUDOR-SUB-/124409811119
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gott o blandat!Kanske kan snickra ihop med denna som har alla möjliga delar i sig: https://www.ebay.ca/itm/TUDOR-SUB-/124409811119
Tack Per! Vilka magiska exemplar, skön story också.Två NOS 9411 snowflakes till salu på AQ. Bägge har bubblade tavlor och matchande vidare. Bara en halvintressant reflektion av snowflakes.
Samma inlämnare. Han fick dem i Rolex-lådor nya. Tavlorna är som de brukar. Det är bara bilderna som gör att de ser lite annorlunda ut. Jag såg video på bägge igår.Tack Per! Vilka magiska exemplar, skön story också.
Intressanta som referens-ex:
TUDOR, REF. 9411, SUBMARINER BLUE SNOWFLAKE, NEW OLD STOCK, ORIGINAL BOX, WARRANTY | Important Modern & Vintage Timepieces | Geneve, November 8,2020
Antiquorum is the world's premiere auction house of modern and vintage timepieces. Buy or sell watches like Patek Philippe, Rolex and Audemars Piguet. Expert appraisals, valuations and more. Browse our auction catalog.catalog.antiquorum.swiss
- kan vara bilden, men aldrig sett bubblor som ser ut sådär tidigare. Känns nästan glossy.
- aldrig sett den där boxen förut, ytterboxen känns Bufkor men grönt är ju Rolex boxfärg
- intressant att insert blir så påverkat av tidens tand, utan att klockan någonsin använts
TUDOR, REF. 9411, SUBMARINER SNOWFLAKE, NEW OLD STOCK, ORIGINAL BOX, WARRANTY | Important Modern & Vintage Timepieces | Geneve, November 8,2020
Antiquorum is the world's premiere auction house of modern and vintage timepieces. Buy or sell watches like Patek Philippe, Rolex and Audemars Piguet. Expert appraisals, valuations and more. Browse our auction catalog.catalog.antiquorum.swiss
- mer ”normalt” bubblig tycker jag
- likadan box
- ser ut att ligga en Rolex Submariner-booklet där, känns udda
- ännu mer påverkan i kanterna på insert
Ja, timvisaren lever sitt eget lilla liv färgmässigt.Samma inlämnare. Han fick dem i Rolex-lådor nya. Tavlorna är som de brukar. Det är bara bilderna som gör att de ser lite annorlunda ut. Jag såg video på bägge igår.
Funky hur den förstas visare skiljer sig i färg. Det noterade jag aldrig igår.
Du har en liknande två sidor bak i tråden.Man får ju nästan gåshud av att titta på dessa tidsmaskiner, så här såg alltså boetterna ut när de lämnade fabriken. Magiskt.
Uj den minns jag Ge mig en tidsmaskin!Intressant att jämföra med denna också:
FS: 9411 Tudor Snowflake NOS - Complete Set | WatchCharts
FS: Tudor Submariner Snowflake Ref. 9411 Serial: 79XXXX Condition: New Old Stock Dial: In Exceptional condition with beautiful patina Bezel Insert: Exceptional condition. Comes With: Both inner and outer boxes. Tudor document wallet. Warrantywatchcharts.com
Undrar om det kan vara denna typ av box, ALDRIG sett förut. "TUDOR by ROLEX"Samma inlämnare. Han fick dem i Rolex-lådor nya. Tavlorna är som de brukar. Det är bara bilderna som gör att de ser lite annorlunda ut. Jag såg video på bägge igår.
Vill minnas att det bara stod Rolex i dem. Ingen var vidare noga på 60- och 70-talet. Man fick det man fick.Undrar om det kan vara denna typ av box, ALDRIG sett förut. "TUDOR by ROLEX"
Hamnade någon i Sverige?Samma inlämnare. Han fick dem i Rolex-lådor nya. Tavlorna är som de brukar. Det är bara bilderna som gör att de ser lite annorlunda ut. Jag såg video på bägge igår.
Vad blev slutpriserna?Hamnade någon i Sverige?
slutpriser:Vad blev slutpriserna?
Vad är det jag inte förstår? Galet slutpris, eller?
TUDOR, REF. 94010, SUBMARINER | Important Modern & Vintage Timepieces | Geneve, November 8,2020
slutpriser:
https://catalog.antiquorum.swiss/en/auctions/geneva-2020-11-08/lots?utf8=✓&q=Tudor+snowflake&goto=
Ref 9401 med en blå "triangle" dial. (den tavla man senare ser på ref. 79090)Jag förstår inte vad du inte förstår? Jomen det där var väl ett väldigt högt slutpris?
Ref 9401 med en blå "triangle" dial. (den tavla man senare ser på ref. 79090)
Detta ex ska vara från 1980 och jag hade uppfattningen att dessa tavlor inte kom förrän ca 1983.?. Prototyp? Annat vi missar?
Jo, den där har avhandlats flera ggr här på KS. Lite oklart vad det är för bastard men det är helt klart en hel del knas.Rolex klockor | Köp & sälj begagnat & oanvänt på Tradera
Köp och sälj Rolex klockor enkelt och hållbart på Tradera. Stort utbud av begagnade och oanvända saker på Sveriges största cirkulära marknadsplatswww.tradera.com
Känns inte detta skumt billigt? Jag kan inte mycket om Tudor, men de jag sett tidigare har gått för betydligt mer än 30k.
Ah, OK. My bad.Jo, den där har avhandlats flera ggr här på KS. Lite oklart vad det är för bastard men det är helt klart en hel del knas.
TUDOR SNOWFLAKE - en översikt
@Leben @hook Det finns ju en del trådar nu om specifika modeller likt denna som ofta ligger på vintagedelen av forumet. Det är ofta välskrivet och informativt och jag har tidigare skrivit att de borde ligga i recensiondelen. Nu menar jag inte diskussionstrådar om Rolex Explorer, Submarinern och...klocksnack.se
Blocket (och andra tokiga annonser)
Här anar jag att det är något som inte riktigt stämmer...klocksnack.se
Bara bra att den dyker upp i frågor igen, förhoppningsvis ser fler eländet och undviker köp.Ah, OK. My bad.
Så sant!Dubbelpost men det är ju OK om syftet bara är att bumpa denna viktiga tråd