• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Snowflakes in da house!

Två NOS 9411 snowflakes till salu på AQ. Bägge har bubblade tavlor och matchande vidare. Bara en halvintressant reflektion av snowflakes.

Två NOS 9411 snowflakes till salu på AQ. Bägge har bubblade tavlor och matchande vidare. Bara en halvintressant reflektion av snowflakes.
Tack Per! Vilka magiska exemplar, skön story också.

Intressanta som referens-ex:
  • kan vara bilden, men aldrig sett bubblor som ser ut sådär tidigare. Känns nästan glossy.
  • aldrig sett den där boxen förut, ytterboxen känns Bufkor men grönt är ju Rolex boxfärg (Per bekräftar att det är Rolex-boxar)
  • intressant att insert blir så påverkat av tidens tand, utan att klockan någonsin använts

• mer ”normalt” bubblig tycker jag
  • likadan box
  • ser ut att ligga en Rolex Submariner-booklet där, känns udda
  • ännu mer påverkan i kanterna på insert

Senast ändrad:
Tack Per! Vilka magiska exemplar, skön story också.

Intressanta som referens-ex:
  • kan vara bilden, men aldrig sett bubblor som ser ut sådär tidigare. Känns nästan glossy.
  • aldrig sett den där boxen förut, ytterboxen känns Bufkor men grönt är ju Rolex boxfärg
  • intressant att insert blir så påverkat av tidens tand, utan att klockan någonsin använts

• mer ”normalt” bubblig tycker jag
  • likadan box
  • ser ut att ligga en Rolex Submariner-booklet där, känns udda
  • ännu mer påverkan i kanterna på insert
Samma inlämnare. Han fick dem i Rolex-lådor nya. Tavlorna är som de brukar. Det är bara bilderna som gör att de ser lite annorlunda ut. Jag såg video på bägge igår.

Funky hur den förstas visare skiljer sig i färg. Det noterade jag aldrig igår.

Senast ändrad:
Samma inlämnare. Han fick dem i Rolex-lådor nya. Tavlorna är som de brukar. Det är bara bilderna som gör att de ser lite annorlunda ut. Jag såg video på bägge igår.

Ja, timvisaren lever sitt eget lilla liv färgmässigt.

Man får ju nästan gåshud av att titta på dessa tidsmaskiner, så här såg ju alltså boetterna ut när de lämnade fabriken. Magiskt.

Senast ändrad:

Undrar om det kan vara denna typ av box, ALDRIG sett förut. "TUDOR by ROLEX"
Tudor_box_by_Rolex_1-1.jpg
Tudor_box_by_Rolex_5.jpg

Vad är det jag inte förstår? Galet slutpris, eller?

Jag förstår inte vad du inte förstår? ;) Jomen det där var väl ett väldigt högt slutpris?

Känns inte detta skumt billigt? Jag kan inte mycket om Tudor, men de jag sett tidigare har gått för betydligt mer än 30k.
Jo, den där har avhandlats flera ggr här på KS. Lite oklart vad det är för bastard men det är helt klart en hel del knas.

Jo, den där har avhandlats flera ggr här på KS. Lite oklart vad det är för bastard men det är helt klart en hel del knas.

Ah, OK. My bad.

Here we go again...

Tradera-säljaren har i alla fall sänkt betyget på visarna från 5 till 3 samt skriver nu att tavlan är ommålad och att han valt flingvisare för att han gillar dom...

Text på Tradera:
Magnifik och mycket sällsynt Tudor rolex submariner 7016/0
Tavlan är professionellt ommålad i samband med service.
Visarna är sk ”snowflake” som jag valde för att jag gillar dem.

Bandet är ett original Hermes i stuts.

Fungerar utmärkt

Objektsbeskrivning:
Skick: Bra (4 av 5)
Originalgaranti: Medföljer
Box: Medföljer
Inköp Faktura: Ja

Material & Utförande
Typ: Herrklocka
Diameter: 39 mm
Boett: Stål
Baksida boett: Solid