• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snygg panda chronograph

Clark78

Cartier
Helgray Silverstone, kommer på länk:
20160401_131341_resized.jpg
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
Är dåligt påläst på dessa, så har ingen koll på de små detaljerna :( Serienumret på baklocket säger väl -77?
Jag har också kollat på denna och serienumret i objektbeskrivningen stämmer inte med bilderna vilket gör att man blir lite misstänksam. Just denna säljaren kränger ganska mycket Seiko på bukten.... Kan vara ett misstag med bilderna?
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Kan du tänka dig en reversed panda på 36 mm, så är dessa grymma IMHO. En "indie-klassiker" från -69, som @Anders W benämnde den :)







Ja reversed kan jag tänka mig men vet inte just denna modell.. Bezeln kändes så liten i jämförelse med huvudet(säger man så?)
Det var inget som tilltalade mig vid första anblicken tyvärr.. Men tack ändå :) du sitter inte på några fler 36-idéer?
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Ja reversed kan jag tänka mig men vet inte just denna modell.. Bezeln kändes så liten i jämförelse med huvudet(säger man så?)
Det var inget som tilltalade mig vid första anblicken tyvärr.. Men tack ändå :) du sitter inte på några fler 36-idéer?
Hade denna Hamilton på ca 38 mm, en kort stund, men Tissoten spöar skiten ur den på alla sätt och vis IMHO.

https://klocksnack.se/threads/pronto-submersible-vintage-hamilton-dykarkronograf-och-möglig-certina-ds.23100/

 

J.G.L

Omega
Vill bara kittlas lite. Visst är den fin? Totalt genomgången, nytt glas och två nya spolar. Tyvärr inte till salu. Den har för stort affektionsvärde för att säljas. Lyckades hitta orginalarband också.. Jag vet att denna fanns även med läderarmband men denna hade stållänk då jag fick den av min fru för ca. 20 år sedan.
image.jpeg
 
Topp