• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Som utlovat - Senaste nytillskottet...Personlig Graal!

JayJay

Rolex
Gjorde en presentationstråd i dagarna innan Daytonan landade. Finns lite smått och gott där... Kommer nog aldrig klara att bli en one watch guy men jag har inte heller något behov av att ha en bred samling. Köper jag något lämnar ofta något annat. Nu ryker t ex Speedmastern, inte av ekonomiska skäl då den inte täcker så mycket av Daytonan men av konkurrensskäl då den bara skulle bli liggande till förmån för Rollen. Jag vill ha de bästa möjliga klockorna inom de kategorierna jag gillar som min budget tillåter.

Det som jag ännu inte ägt och som jag tror lockar alla klockapor är väl en Patek eller Lange...
Om det inte är ekonomin som styr så kan du få skänka den till mig. Jag vill nämligen hjärtans gärna ha en men min fru påstår att det är just ekonomin som är gränssättande. Jag lovar naturligtvis ta väl hand om den.
 

Rico

Cartier
2-Faktor
Som utlovat i mitt presentationsinlägg skulle jag redogöra för senaste inköpet som landade under gårdagen.
Från San Francisco och HQ Milton...

Fedex lyckades t om leverera paketet fel första gången och med en hjärtklappning likt en amfetaminmissbrukares fick jag panik-ringa Fedex och klargöra att jag absolut inte mottagit något paket på min adress. Som tur var så löste sig detta och jag fick paketet under eftermiddagen.

Fedex Medium Box


Inuti det: Ett Fedex Small Box


Något som skymtar inuti den väl förpackade plasten


En personlig graal sen starten på det här småsjuka intresset - En Vintage Daytona från 1968!





Min modell är den första generationens Daytonas av ref. 6239 med pumpknappar. Denna referens kom uteslutande med stålbezel vilket även min gjorde men då jag alltid varit svag för de svarta ringarna inspirerades jag av bl a Per och köpte en extra svart bezel från ref 6241. Då 6239 och 6241 mer eller mindre är exakt samma klocka med olika bezel kändes detta fortfarande inte som ett helgerån på en gammal klocka. Kanske inget för "the Purists" men jag är supernöjd och kan när som helst återställa den till originalskick. Också trevligt att kunna få så olika känsla med en i sammanhanget liten extrakostnad.


Klockan kom på en nitade amerikansk 19mm C+I länk men gör sig även väldigt bra på läderband.
Här är en Bild på hur klockan ser ut på läderband och med originalbezelen. Jag har under åren växlat mellan svart eller silvertavla som snyggast men landat i att svart/svart var det som gav mig mest.


Ni får ursäkta de lite hafsiga Iphonebilderna men det lär komma en rad bättre bilder på nykomling inom kort i diverse "Dagens klocka" trådar.
Gratulerar!
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Vacker som en saga, bara att gratulera till en fantastisk klocka. Med tiden kommer du hellre skiljas från en mindre noga vald kroppsdel än klockan..... det där med svart krans är inte dumt alls......inte alls.....
 

Whedda

Rolex
Vacker som en saga, bara att gratulera till en fantastisk klocka. Med tiden kommer du hellre skiljas från en mindre noga vald kroppsdel än klockan..... det där med svart krans är inte dumt alls......inte alls.....

Stort tack! Din 6265 ser fantastisk ut och har i högsta grad tillsammans med Pers 6263 motiverat mig till att slå till.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Stort tack! Din 6265 ser fantastisk ut och har i högsta grad tillsammans med Pers 6263 motiverat mig till att slå till.


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Kul att höra, du gjorde helrätt i ditt val. Modeller med pushers är mkt intressanta, dock är jag inte så inläst på dem.

Bästa med KS är just all inspiration som flödar...... en kittel som sjuder av bilder, ideer och åsikter..... Mkt att hämta ifrån...
 

Whedda

Rolex
Varför skulle Nautulusen kosta huggorm att äga? Ok för dyrt inköpspris men service är väl inte så blodigt eller?

Grattis till en riktigt fin dinka i alla fall!

Nja du har en poäng för den behöver inte vara dyrare än Royal Oaken att serva. Allt beror på hur pass ny den är och vad som behöver göras. Bara en standardservice om man skickar till Schweiz ligger på ca 7-8tkr om jag inte minns fel men sen tillkommer frakt och inte minst en lång väntetid. Har inte frågat Rob E eller Bo Berggren vad de tar för enkel service men gissar på någon tusenlapp till.

Har man däremot en vintage 3700 från 70-talet är det "estimate" som gäller från Patek då den är äldre än 20 år och då kan det bli riktigt jävla saftigt om något är fel. Behöver inte bli det men kan definitivt springa om delar behöver bytas på det komplicerade JLC-baserade verket.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Vill gärna stämma in i kören av gratulanter! Kul läsning i tråden, med många generösa och glada inlägg.

Gillar också klockan på länk, men har inget emot orginalringen, särskilt med den svarta tavlan.

Grattis!

Mvh A
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
När Daytona är som vackrast! Grattis! Det där med stålring och svarta.. Fungerar precis lika bra med båda i mina ögon.
 

Bender

Cartier
Den gick inte av för hackor den där. Sjukt vacker..
Års klocka och det går inte att hitta en mer perfekt personlig graal.
Stort jeffla grattis!
 

Whedda

Rolex
Grattis till en underbar klocka! Hur löste du med tull och moms när du köpte den från USA?

Löste? Insinuerar du att jag har på något sätt skulle ha bedragit Tullverket? ;)

Jag vill inte diskutera hur man eventuellt skall undkomma tull/moms då det än så länge är brottsligt men man kan väl säga att de stora säljarna har lite smidiga lösningar för det där. Men man skall nog alltid räkna med att man kan åka på det och då är det bara och ta det och inte lipa.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Löste? Insinuerar du att jag har på något sätt skulle ha bedragit Tullverket? ;)

Jag vill inte diskutera hur man eventuellt skall undkomma tull/moms då det än så länge är brottsligt men man kan väl säga att de stora säljarna har lite smidiga lösningar för det där. Men man skall nog alltid räkna med att man kan åka på det och då är det bara och ta det och inte lipa.


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Alla dessa frågor ang "hur man löser det".

Det är ju fan inte du som skickar klockan. :)
 
Topp