• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sommarklocka - Inspirationstråd!

Gummo

Joker
2-Faktor
Nu är det hög tid att dra igång letandet efter årets sommarklockor! Semester, sommarfester, sol, strand, stugrenovering. Svårt att hitta en klocka som funkar till allt och det är väl ingen på ett klockforum som ens tänker tanken att man bara ska ha en klocka :cool: Själv plockar jag ihop en trio som åker med hela sommaren. På sommaren brukar modigare klockälskare än jag brukar ta i med färgade band, urtavlor som skimrar och annat skoj men jag håller mig stadigt i sargen...

Tror att min Explorer II 16570 kommer få en hel del handledstid. En trycktestad Scubapro får följa med ner under ytan när det vankas sportdykning och bad och min gamla Vostok som läcker som ett såll får bara vara prydnad.

Ös på men era favoriter!


IMG_9519.jpg


IMG_9520.jpg
IMG_9521.jpg
 
Senast ändrad:

Jockinho

Patek
2-Faktor
Brukar köra G-shock samt oftast någon dykare. Lär troligtvis bli mkt G-shock i år igen. Brukar föredra runt 40mm normalt sätt men på sommaren blir det oftast lite större klockor.

Edit: G-shock köpt, lär användas mkt!
IMG_9981.jpeg
 
Senast ändrad:

mmh

Panerai
2-Faktor
Detta är helt klart min somrigaste klocka och den är dessutom väldigt lätt och skön i svettigt väder. Men mest handledstid får nog sportstålrolex med svart tavla även på sommaren. Funkar ju närsomhelst och varsomhelst.
IMG_0423.jpeg
 
Topp