Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Aldrig. Jag gillar ljudet av såväl automatiska, som kvartsklockor. Dessvärre kan jag inte att slappna av och sova när jag hör det konstanta tickandet. Jag klarar inte heller av när klockan ligger precis bredvid mig på nattygsbordet. Då förstärks ljudet och jag hör tickandet.
Har en Fitbit för sömnmätning, tycker de är bäst.Sover bara med en Garminklocka för att mäta sömnen. Ibland tar jag av den om den spänner för mycket.
Ligger klockan på sidan mot ett hårt underlag som kan funka som resonanslåda kan en del klockan höras när det är riktigt tyst. Har har både ETA och Sellita som låter dåMenar du verkligen att du hör tickandet av ett armbandsur som ligger på nattduksbordet?
Det hör jag endast om jag håller klockan tätt intill örat. Måste vara nån speciell höggjudd klocka du avser?
Nja inte exceptionellt högljudda. Min Seiko SKX hörs om jag har den på länk och lägger den rakt på ett nattygsbord bredvid sängen. Min Tudor Black Bay hördes också. Hade en Omega Planet Ocean som jag hade samma "bekymmer" med. Däremot hörs det inte om jag lägger något mjukt under, typ en duk eller om klockan ligger på ett natoband. Förutsatt att det är hårt material hela vägen fortplantas vibrationerna genom materialet och förstärks... Eller något såntMenar du verkligen att du hör tickandet av ett armbandsur som ligger på nattduksbordet?
Det hör jag endast om jag håller klockan tätt intill örat. Måste vara nån speciell höggjudd klocka du avser?
Har man klockan tajt så kan ju cirkulationen begränsas, men det gäller ju även dagtid.Att sova med en klocka kan väl riskera att blodcirkulationen begränsas? Alltså att man enkelt sagt får stopp i armen?
Du får nog ha på klockan obehagligt tight för att blodcirkulationen ska begränsas så mycket att det blir stopp eller skadligt. Om du inte har det behöver du inte bekymra dig.Att sova med en klocka kan väl riskera att blodcirkulationen begränsas? Alltså att man enkelt sagt får stopp i armen?