• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Sport - Hammarby

Å en klockbild oxå... :)

image.jpg

Matchdax igen!

Idag bär det av mot Örebro ihop med grabben & några andra polare med söner för att se Bajen ta ytterligare tre poäng!

Forza Bajen!!!

Hej! Kommer säkert göra någon upprörd, men, men...

Kan någon förklara för mig vad syftet med elden och all rök är? Jag var på väg hem när tåget mot arenan gick av tidigare idag (http://na.se/nyheter/orebro/1.2954778-na-tv-se-bajen-fansens-marsch-i-orebro) Och det var ganska obehagligt. Jag förstå om man genuint gillar idrott dock. Men måste det finnas mängder med polisbilar för en fotbollsmatch, eller rök för den delen?
Undrar fortfarande...

Hej! Kommer säkert göra någon upprörd, men, men...

Kan någon förklara för mig vad syftet med elden och all rök är? Jag var på väg hem när tåget mot arenan gick av tidigare idag (http://na.se/nyheter/orebro/1.2954778-na-tv-se-bajen-fansens-marsch-i-orebro) Och det var ganska obehagligt. Jag förstå om man genuint gillar idrott dock. Men måste det finnas mängder med polisbilar för en fotbollsmatch, eller rök för den delen?

Nu är jag ingen stor försvarare av den "sviniga" supporterkulturen som tyvärr finns i en liten, liten svans runt klackarna. Men jag förstår sammanhanget och anser att den driver intresset för sporten framåt. Allsvenskan i år har ju fått ett enormt uppsving tack vare supportergruppernas jobb. Klackar och tifon på i stort sett varje match, spaltmeter efter spaltmeter i tidningarna mm.

Det handlar om att bygga gemenskap, visa vilka man är, samhörighet, skapa en stämning. Och ju mer "etablissemanget" motsätter sig deras uttryck, desto mer kommer man att använda just det uttrycket. Klassiskt!

Det ska inte behöver massor av poliser, och jag tror inte att några poliser behövde ingripa i torsdags. Men, eftersom allmänheten är så orolig vid liknande evenemang, så känner dom sig tryggare av polisens närvaro. Tyvärr kan testosteronstinna fans och lika testosteronstinna småstadspoliser vara en dålig kombination ibland...

Jaha, då har man nått upp till aktningsvärda 50 inlägg, nästan lika många som min ålder,och släpps in i lilla finrummet, antar att det stora är Hyllan?
Så nu gäller det att uppföra sig väl antar jag, och dagen till ära när bröderna skall ut till sopstationen Fränds, och deras potatisåker för att kicka läder, gäller det att tagga upp dom på skönt 70-tals stuk.

Äta, skita, spy - Haammmaaaarrbyyy!

Forza!

Här skaffar man CMore på Boxer för att slippa glo på datorn å så visar dom MFF-Ellos å Åtvid-DIF...
Så nu sitter jag här m datorn i knät igen...

image.jpg

Men, men; det börjar hyfsat i alla fall.

Tillbaka
Topp