Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tryckte omgående på gilla-knappen. Tryckte extra hårt! Så himla bra! Kunde jag, så skulle jag bo där snö och fjäll/berg möts!
Symboliserar denna bild att du vandrar i bergen eller klippklättrar?
Klippklättring måste var den värsta sporten för klockor. Om jag skall ut på en klättretur tar jag på min höjd på mig en Swatch eller min gamla Suunto, men allra oftast tar jag av mig klockan helt om det är en ansträngande led. Det är trist att förstöra även ett armband, spänne, boett eller glas även på en plastklocka.
När jag utövar alpinism i olika former (typ bergsbestigning) är det däremot viktigt att ha klocka och då är det alltid Suunton som följer med. Här hade en Explorer fungerat, men jag behöver larmfunktion, barometer, höjdmätning etc. som finns i Suunton.
Här min och frugans (kan ni gissa vems som är vems? ) ;
In action!
Men... nedre bilden bara skriker ju Explorer I!Symboliserar denna bild att du vandrar i bergen eller klippklättrar?
Klippklättring måste var den värsta sporten för klockor. Om jag skall ut på en klättretur tar jag på min höjd på mig en Swatch eller min gamla Suunto, men allra oftast tar jag av mig klockan helt om det är en ansträngande led. Det är trist att förstöra även ett armband, spänne, boett eller glas även på en plastklocka.
När jag utövar alpinism i olika former (typ bergsbestigning) är det däremot viktigt att ha klocka och då är det alltid Suunton som följer med. Här hade en Explorer fungerat, men jag behöver larmfunktion, barometer, höjdmätning etc. som finns i Suunton.
Här min och frugans (kan ni gissa vems som är vems? ) ;
In action!
Konstaterade att cykel hade funkat fint idag. Blev långpass med apostlahästarna i stället. Löpning alltså. Skön känsla när det flyter på fint, som idag. I vackert väder dessutom. Inga bilder från själva löpturen, men den här känns kanske relevant ändå:Nyss hemkommen från en fin cykeltur i det vackra och milda (fast blåsiga!) novembervädret.
Klockan jag använder är en gammal Polar S625x monterad på styret med cykel och kadens moduler.
Ok, jag får väl införskaffa en Exp 1 inför nästa bergstur (i mars)!Men... nedre bilden bara skriker ju Explorer I!
Har du skjorta ute på berget? Slips?
Klart du ska ha en Explorer, med den livsstilen. En tvåa är inte dumt heller.Ok, jag får väl införskaffa en Exp 1 inför nästa bergstur (i mars)!
Jajamensan! Vart bär det av?Ok, jag får väl införskaffa en Exp 1 inför nästa bergstur (i mars)!
Italien, en randonnétur på sex dagar runt och över Gran Paradiso. Förhoppningsvis med bara skidåkning på nervägen!Jajamensan! Vart bär det av?