Att få vad skickat?Tror ni man hamnar på kåken om man ber att få detta skickat till sig av en privatperson?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Att få vad skickat?Tror ni man hamnar på kåken om man ber att få detta skickat till sig av en privatperson?
Huy Fongs srirachasåsAtt få vad skickat?
Nej, varför det? Den får inte säljas i butik inom EU, det är allt.Huy Fongs srirachasås![]()
Men herregud här har man gått och knutit näven i fickanNej, varför det? Den får inte säljas i butik inom EU, det är allt.
Vilket inte hindrar vissa nätbutiker från att sälja den ändå, dessutom. Jag köpte mina från https://www.tjinstoko.eu/en/huy-fong-sriracha-sauce-435ml.html som någon pekade ut tidigare. Tog en vecka, och man måste beställa mer än bara en flaska (minst €10), så man får köpa fler eller hitta något annat man vill ha också.
Tack för det, ordningen återställd.Nej, varför det? Den får inte säljas i butik inom EU, det är allt.
Vilket inte hindrar vissa nätbutiker från att sälja den ändå, dessutom. Jag köpte mina från https://www.tjinstoko.eu/en/huy-fong-sriracha-sauce-435ml.html som någon pekade ut tidigare. Tog en vecka, och man måste beställa mer än bara en flaska (minst €10), så man får köpa fler eller hitta något annat man vill ha också.
Like a bossTack för det, ordningen återställd.
![]()
![]()
Huy Fong Sriracha Sauce, 740ml
Sriracha Hot Chilli Sauce of the Huy Fong brand is a spicy, freshly sour chilli sauce made from fresh chili peppers, garlic, vinegar, sugar and salt.www.tjinstoko.eu
Nej, varför det? Den får inte säljas i butik inom EU, det är allt.
Tack för det, ordningen återställd.
![]()
Kör Three Mountains. Sen jag började med den så har jag släppt Huy-hypen. TM är typ lika bra, och alla färgerna är grymma!Kollegor, jag är nere på sista dropparna i sista flaskan Huy Fong. Slut i lager på Tjin's och 700 kr i frakt (?!) på Fruugo. Har ni hittat någon ytterligare kran?
Dubbelt så mycket socker i den men skall testas.Kör Three Mountains. Sen jag började med den så har jag släppt Huy-hypen. TM är typ lika bra, och alla färgerna är grymma!![]()
Köper alltid Lingonchili av just det märket, den är iaf kanon. Så testa!Sprang på den här i en närliggande Hemköp. Aldrig sett tidigare. Mindre flaska som stod bland tabasco och andra chilisåser, inte där srirachan annars står. Nej, jag köpte den inte. Innehållsförteckningen övertygade inte. Skeptisk. Utöver det hade de bara flygande gåsen.
![]()
Den röda var grym, jag har inte ens rört den lilla mängd Huy Fong som finns kvar! Tack för tipset, blir till att prova de andra färgerna.Kör Three Mountains. Sen jag började med den så har jag släppt Huy-hypen. TM är typ lika bra, och alla färgerna är grymma!![]()
Köpte denna för några veckor sen. Inte så dryg men det gillar jag. Smaken är kanon. Hustrun har den till det mesta och den ställdes även fram till romtoasten till nyår.Sprang på den här i en närliggande Hemköp. Aldrig sett tidigare. Mindre flaska som stod bland tabasco och andra chilisåser, inte där srirachan annars står. Nej, jag köpte den inte. Innehållsförteckningen övertygade inte. Skeptisk. Utöver det hade de bara flygande gåsen.
![]()
Sriracha funkar till det mestaDagens mattips att ha sriracha till: Fiskpinnar!
... eller annan panerad fisk förstås, eller fisk i största allmänhet. Funkar även bra till en laxpasta t.ex.
Säkert många läsare av denna tråd som redan vet det, men många i min bekantskapskrets har ofta betraktat sriracha som något man har till kötträtter. Det går förstås också bra, men vad jag förstått så används den ofta till fisk och skaldjur i ursprungslandet Thailand.
Recept?Varför inte prova att göra egen sriracha?
Det är ganska enkelt och man kan finjustera efter eget tycke och smak, resultatet blir jättebra. Jag har gjort det i åratal med olika heta chilifrukter från egen odling.
Och om ni provar vill jag samtidigt rekommendera er att göra en karibisk chilisås med mango eller papaya.
Recept?![]()
Går fortfarande att köpa Fong på den lokala thaibutiken här i Östersund..Har experterna kunnat enas om vilken tillverkare som är den mest värdiga ersättaren?
Har spanat när jag hämtat mat från de lokala haken, men de har gått över till flygande gåsen. Kanske är så att de säljer tuppen i smyg bakom diskGår fortfarande att köpa Fong på den lokala thaibutiken här i Östersund..kanske kan du hitta en liten lokal holk även hos dig?
Alltså jag tänker ThaiaffärHar spanat när jag hämtat mat från de lokala haken, men de har gått över till flygande gåsen. Kanske är så att de säljer tuppen i smyg bakom disk