• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stämmer denna "tell" angående fake Submariner?

Hej!

Det finns ju många sätt att spotta en fake Sub det vet jag, men enligt denna film så är ett av sätten att titta så att kronan, i inskruvat läge, alltid hamnar så att Rolex-kronan är "rak". Kan detta stämma? (Se från 19:15 i filmen)

Detta skulle i så fall innebära att min är fake?!

IMG_0304.JPG

Mvh
Richispice

Tyvärr så är din sub fake.:(

Tror bara det är på SD kronan alltid skruvas in så kronan hamnar perfekt.

Skulle generellt svara nej på den frågan. Vet dock inte hur det är på dom nyare sexsiffriga referenserna, då jag inte är ägare till en sådan, men på dom flesta Rolexerna jag har i samlingen, så är det bara någon som Rolexkronan står rätt upp kl 12.00, när kronan är inskruvat läge. Resterande där står kronan lite huller om buller :rolleyes:.

På min SD, som är en A-serie, där är kronan 10 över i inskruvat läge.

Senast ändrad:
Förstår inte hur svårt det kan vara att få kronan att hamna rakt!! Går det att få fixat när det är dags för service?

Skulle generellt svara nej på den frågan. Vet inte hur det är på dom nyare sexsiffriga referenserna, då jag inte är ägare till en sådan, men på dom flesta Rolexerna jag har i samlingen, så är det bara någon som Rolexkronan står rätt upp kl 12.00, när kronan är inskruvat läge. Resterande där står kronan lite huller om buller :rolleyes:.

På min SD, som är en A-serie, där är kronan 10 över i inskruvat läge.
Står ej rakt på min 114060.

Låter dyrt att få till. Samma med skruvarna på ap och hublot.

Hur skulle man lösa det rent produktionsteknik? Hålla koll på gängor och logga eller ha ett verktyg och fräsa kronan i rätt position?

Stämmer inte på någon modell från Rolex.
Detta och med att sekundvisaren inte flyter helt är standard påståenden för att de skulle vara en kopia..

Enda tekniken som innebär helt flytande sekund är SpringDrive från Grand Seiko.

Lugn i stormen!
Rolex har en (1) modell med krona som i inskruvat läge håller 90 graders vinkel i förhållande till Boetten!
Detta har diskuterats förut här på KS. Där hittade jag denna länk:
http://www.patentsencyclopedia.com/app/20130114383#ixzz39Q63EiJT
Som ni ser är det en oerhört komplicerad historia om tätheten ska kunna garanteras!
Använde era äkta Rollar och njut! Tänk på oss som än så länge bara drömmer om att få tillhöra eran skara!
Edit: patentet används på nya Skye Dweller @Eurenius !

Senast ändrad:
Fan va mkt fejk det finns på detta forum. Pinsamt ju. Skicka alla era s k Rolex med ocentrerade kronor till @jabla så får han köra ångvälten på allihopa... :)

Tillbaka
Topp