Alberget4a
Guld
Jag kan förstå och acceptera att vissa trådar stängs men det vore rätt rimligt om den som stängde tråden kunde motivera stängningen. Om inte annat skulle det vara en vägledning avseende framtida trådstarter.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Aldrig sett att en tråd blivit stängd utan motivering.
Oftast är inte det inte nödvändigt att publicera en avhandling för att påvisa att folk är indolenta och inte kan uppföra sig.
Visa mig en stängd tråd med motivering tack.Aldrig sett att en tråd blivit stängd utan motivering.
Oftast är inte det inte nödvändigt att publicera en avhandling för att påvisa att folk är indolenta och inte kan uppföra sig.
Varför är du glad över det. Förklara gärna.Har man läst och förstått regler och riktlinjer på forumet så känns förklaringar överflödiga.
https://klocksnack.se/threads/välkommen-till-klocksnack-principer-för-forumet-uppdaterat-180120.5/
Jag är glad att trådar stängs så pass fort och effektivt som de görs nuförtiden.
Nu är det ju inte TTT så alla ämnen finns inte på sida ett, men på sida fyra hittade jag senaste stängda tråden. https://klocksnack.se/threads/nya-klockor-man-har-beställt.106586/#post-2700832Visa mig en stängd tråd med motivering tack.
Var ser du motiveringen? Sen kan du raljera hur mycket du vill över brevduvor. Hade ju räckt med en rad, stängd pga xxx. Att det finns en tråd i ämnet kan ju rimligen inte vara ett motiv.Nu är det ju inte TTT så alla ämnen finns inte på sida ett, men på sida fyra hittade jag senaste stängda tråden. https://klocksnack.se/threads/nya-klockor-man-har-beställt.106586/#post-2700832
Hur tycker du att man ska uttrycka sig för att det ska vara tydligare? Fyra snabba signaler på krigslarmet eller 10.000 brevduvor?
I det fallet var det väldigt tydligt varför den blev stängd, det säger sig självt i tråden.Var ser du motiveringen? Sen kan du raljera hur mycket du vill över brevduvor. Hade ju räckt med en rad, stängd pga xxx. Att det finns en tråd i ämnet kan ju rimligen inte vara ett motiv.
Varför är du glad över det. Förklara gärna.
Fast där står väl att den är stängd pga finns redan en likadan tråd och länk till nämnda tråd?Var ser du motiveringen? Sen kan du raljera hur mycket du vill över brevduvor. Hade ju räckt med en rad, stängd pga xxx. Att det finns en tråd i ämnet kan ju rimligen inte vara ett motiv.
Lite tråkigt att vissa trådar med enorm potential stängs lagom till popcornen blivit klara. Min tolkning är då att det har att göra med den PK-anda som forumet tycks anammat. Lite ovant för oss bönder men man vänjer sig.
Aldrig sett att en tråd blivit stängd utan motivering.
Hur tycker du att man ska uttrycka sig för att det ska vara tydligare? Fyra snabba signaler på krigslarmet eller 10.000 brevduvor?
"Tycks anammat" kan vara dag 1 eller dag 1000. Jag vet inte när detta skedde.PK-anda forumet tycks anammat? Nu har du nog snurrat till det, det här har aldrig varit Flashback.
"Enorm potential" för vadå? Skapa bra diskussion eller att bli en dyngpöl?Lite tråkigt att vissa trådar med enorm potential stängs lagom till popcornen blivit klara. Min tolkning är då att det har att göra med den PK-anda som forumet tycks anammat. Lite ovant för oss bönder men man vänjer sig.
Omöjligt att veta, då tråden stängts. Tråden kanske har skapats av någon, kommenterats av någon annan och läst av ett gäng andra, vilket betyder att det finns ett intresse. Valmöjligheten att inte läsa finns dessutom för de ointresserade. Att den då ändå stängs när det genererar trafik till sidan går ju bara att tolka som att den är oönskad. Skälen till detta kan man ju konspirera om, men jag nöjer mig kort och gott att nästan helgarderat kalla det för klassisk pk-ism."Ernorm potential" för vadå? Skapa bra diskussion eller att bli en dyngpöl?
Och ofta läggs likartade trådar samman. Hur ser kriterierna ut för sammanslagning respektive låsning? Godtycke säger jag.Fast där står väl att den är stängd pga finns redan en likadan tråd och länk till nämnda tråd?
Varsågod.Dags att stänga den här tråden
Mvh
Ola G