• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

State of the Collection - Visa din vintagesamling!

Daytona96

Rolex
IMG_0657.JPG

IMG_0426.JPG

IMG_0972.JPG

IMG_0340.JPG

IMG_0258.JPG

IMG_0828.JPG

IMG_0627.JPG

IMG_0529.JPG

IMG_0138.JPG

IMG_0984.PNG

IMG_0989.PNG

IMG_0625.JPG

IMG_0168.JPG

IMG_0986.PNG

IMG_0983.PNG

IMG_0161.JPG

IMG_0228.JPG

IMG_0080.JPG

IMG_0111.JPG

IMG_0990.PNG
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Läskigt bra nivå i den här tråden!
Mina vintageklockor sträcker sig mellan mitten av 40-talet till slutet av 70-talet.
Samlingen har i olika faser varit större och mindre, jag verkar hoarda större ur till sommaren och tunnare mer dressiga till hösten/våren..
Jag är inte en lika ihärdig samlare som många i tråden, när jag inte använder klockorna under en längre tid hamnar de på försäljning.
(Måste få något form av pris då alla klockor på bilderna är rätt ställda:) )

The bunch
IMG_4520.JPG


Dykarna
IMG_4522.JPG


Single complications
IMG_4523.JPG


Kronograferna
IMG_4525.JPG


Militärerna
IMG_4524.JPG


Inga filter på bilderna, bara beskurna..
 

deddas

Rolex
Läskigt bra nivå i den här tråden!
Mina vintageklockor sträcker sig mellan mitten av 40-talet till slutet av 70-talet.
Samlingen har i olika faser varit större och mindre, jag verkar hoarda större ur till sommaren och tunnare mer dressiga till hösten/våren..
Jag är inte en lika ihärdig samlare som många i tråden, när jag inte använder klockorna under en längre tid hamnar de på försäljning.
(Måste få något form av pris då alla klockor på bilderna är rätt ställda:) )

The bunch
IMG_4520.JPG


Dykarna
IMG_4522.JPG


Single complications
IMG_4523.JPG


Kronograferna
IMG_4525.JPG


Militärerna
IMG_4524.JPG


Inga filter på bilderna, bara beskurna..
Wow!
Riktigt bra samling!
Certinan på länk är sjukt underskattad och snygg! Känns som mycket klocka för hyffsat "bra" peng?
Tissot kronon var inte kattskit den heller!
 

Psykel

Patek
Här är mitt gäng.
Dykare utan batteri

Dykare med batteri (Sephoran Vetefan om man kan kalla dykare...)

Kronografer

Mekaniska gamlingar(1952 och äldre)

Sen har jag en Omega guldtank från trettiotalet på service och en modern sportklocka av känd tillverkare som ej får visas i denna avdelning. Till skillnad från tex @Aurum så försöker jag jag hålla på 25års-regeln i denna avdelning.
Eterna-tanken var grym! Släng upp Omegan när du har möjlighet!
 

deddas

Rolex
Här är mitt gäng.
Dykare utan batteri

Dykare med batteri (Sephoran Vetefan om man kan kalla dykare...)

Kronografer

Mekaniska gamlingar(1952 och äldre)

Sen har jag en Omega guldtank från trettiotalet på service och en modern sportklocka av känd tillverkare som ej får visas i denna avdelning. Till skillnad från tex @Aurum så försöker jag jag hålla på 25års-regeln i denna avdelning.
Wow igen!
Så kommer nästa superuppställning!!!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Här är mitt gäng.
Dykare utan batteri

Dykare med batteri (Sephoran Vetefan om man kan kalla dykare...)

Kronografer

Mekaniska gamlingar(1952 och äldre)

Sen har jag en Omega guldtank från trettiotalet på service och en modern sportklocka av känd tillverkare som ej får visas i denna avdelning. Till skillnad från tex @Aurum så försöker jag jag hålla på 25års-regeln i denna avdelning.
25-års-regeln fungerar inte, och det vet du! Men du avslöjar mig då jag inte tog en dedikerad bild för vintageavdelningen...

Fina ur i din låda!
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Här är mitt gäng.
Dykare utan batteri

Dykare med batteri (Sephoran Vetefan om man kan kalla dykare...)

Kronografer

Mekaniska gamlingar(1952 och äldre)

Sen har jag en Omega guldtank från trettiotalet på service och en modern sportklocka av känd tillverkare som ej får visas i denna avdelning. Till skillnad från tex @Aurum så försöker jag jag hålla på 25års-regeln i denna avdelning.
Va hundan Gummo! Har du bytt ut kronosekunden, eller har jag bommat vad det är för ref?
Grym samling!
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Alla vet att riktiga vintageklockor har plastglas och går dåligt. ;)

Förstår inte varför det ska finnas någon tidsregel då det är klockans charm som gör det till en vintageklocka. Eller ska vi helt enkelt börja kalla detta för vintage om typ fem år? Känns aningen framtvingat. :)

IMG_3583.JPG
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Jag har avstått från att posta i den här tråden. Det är så jävla hög nivå på mycket, och på olika vis.

Vill bara påpeka att det är jäkligt kul att få "hänga med" er andra vintagenissar. Länns som om det här är den delen av KS där klockintresset är störst.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
IMG_9936.JPG
IMG_9937.JPG
IMG_9938.JPG
IMG_9940.JPG
IMG_9943.JPG
IMG_9939.JPG
IMG_9941.JPG
IMG_9946.JPG
IMG_9947.JPG
IMG_9949.JPG
IMG_9944.JPG

IMG_9950.JPG


Jag har lite till bös, men inget jag räknar till "samlingen". Dock saknas bla min guld banker AP, JLC trettiotals guld tanken samt trettiotals Reverson som alla är hos @Daniel Mathisen för lite kärlek. De bör dock snart vara färdiga då Daniel i dagarna avslutar sin praktik hos A. Lange & Söhne.

PS. Inga tips till min fru om dessa bilder. Hon vet att jag är tokig, men inte i denna omfattning :D
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Jag är avundsjuk på er som har så mycket godis. Själv blir jag stressad när "samlingen" överskrider tre klockor. Finns ju inte en sportmössa att använda så många klockor.

Också imponerande när man ser bredden på allt. Även om jag kan uppskatta väldigt mycket så kan jag inte grotta ner mig på samma sätt i allt. Hatten av! :)
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Va hundan Gummo! Har du bytt ut kronosekunden, eller har jag bommat vad det är för ref?
Grym samling!
Thanks! Vilken av kronograferna tänker du på? Speedyn är 145.022-69 från 1970, Seikon 6139-nånting och Tissot har nog inget ref nr.

25-års-regeln fungerar inte, och det vet du! Men du avslöjar mig då jag inte tog en dedikerad bild för vintageavdelningen...

Fina ur i din låda!
Tack! Trots allt enklast att gå på år tycker jag. Annars börjar folk (typ @Per ;) ) yra om glasmaterial, känsla, charm osv och där kommer som bekant smaken in. Håller med om att en 14060 inte är världens charmigaste klocka även om det finns de ex som har åldern inne tycker jag.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Thanks! Vilken av kronograferna tänker du på? Speedyn är 145.022-69 från 1970, Seikon 6139-nånting och Tissot har nog inget ref nr.


Tack! Trots allt enklast att gå på år tycker jag. Annars börjar folk (typ @Per ;) ) yra om glasmaterial, känsla, charm osv och där kommer som bekant smaken in. Håller med om att en 14060 inte är världens charmigaste klocka även om det finns de ex som har åldern inne tycker jag.
Då är jag med! Speedyn! Trodde det 145.012! Då stämmer väl den helt ok!:)
 
Topp