• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Statsministerns nya klocka spottad! Chockerar "rörelsen"? Ädelmetall och välkänt märke!

Statsminister Stefan Löfven!

Vi snackar ädelmetaller och välkänt märke! Oj oj oj! Blir det dödsrubriker i Aftonbladet? En upprörd "rörelse"?

Efter att uppenbarligen ha tröttnat på sin gamla klocka (Som nästan ser ut att ha något vapen/logga på urtavlan? Kanske en reklamklocka / gåva från en organisation? Gissningsvis någon dussinkvartsare?):
lofven-allvarlig.jpg

diskuterad här:
https://klocksnack.se/threads/mysteriet-vad-har-stefan-löfven-för-klocka.39565/


har nu Löfven införskaffat / fått / börjat använda ett lite vassare ur på armen! Klockan kunde ses i tisdagens aktuelltintervju (09:00) och nedan:
3cb1fd5a9f85bc68ff748bc4228a84df.jpg

härifrån:
http://www.skd.se/2015/12/19/lofven-pa-juholtniva/

Av någon anledning samma märke som Reinfeldt sportade, vi snackar alltså Longines! Arbetargrabben Stefan tar därmed steget upp till Täbymedelklass! Ty Reinfeldts Longines kommenterades så här när det begav sig så här:
"Enligt Per Nilsson, modechef på modemagasinet King, är klockan en stilmarkör i statsministerns hemkommun Täby.
-Det säger att man är en tvättäkta Täbyman."
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12104876.ab

Men till skillnad från Fredrik så har Stefan skaffat sig en klocka i guld! En:
Longines La Grande Classique Presence
(tror jag)
Låt gå för att den kanske är pläterat! Guldlook är ändå ett statement för att komma från en socialdemokratisk regeringschef! Är det den guldpläterade kvartsmodellen, ligger värdet runt 4000 SEK
http://www.wimbledonwatches.co.uk/p...on-with-longines-crown-and-new-battery-wr0658
Är det 18k guld kvarts ligger värdet på muckiga femsiffriga 12000 SEK
http://www.chrono24.com/en/longines/longines-la-grande-classique-presence-quartz--id3782656.htm
Och snackar vi 18k guld och automat hamnar vi runt 20 000 SEK
http://www.chrono24.com/en/longines/la-grande-classique-presence-automatic--id3993575.htm

Var nöjda med att ni fick läsa det HÄR av MIG, istället för att jag fick en trisslott av Expressen! ;-)

Hur som helst Stefan, bra jobbat, och ett klart lyft! Klockan sitter riktigt bra på din arm!

Bonus: En tredje klocka, oklart när kortet togs, men av hårfärgen gissar jag för några år sedan:
4c4d5dcd26893.jpg
 
Senast ändrad:
Med den månadslönen borde han ha en Patek eller Rolle i guld.
Nja... De flesta medelsvensson har ju klockor för 1000-2000. Löfven tjänar väl kanske 10 gånger mer än det, FÖRE skatt. Nu har han köpt en klocka för 10 gånger normalklockan. Jag tycker han träffat rätt.

Dessutom fattar ju en grankotte att han inte kan köpa de klockorna du föreslår av politiska skäl. Redan denna kan vara på gränsen...
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Självklart kan han inte ha det eftersom vi befinner oss i Sverige, men han borde kunna ha det. Lite dubbelmoral att betala honom 160.000:-/mån och sen utgå ifrån att han inte ska använda pengarna.
Jo men klocka är "slöseri" med pengar i många (avundsjuka) ögon. Han hade däremot gärna fått köpa en V70 till som hade bränt motsvarande pengar genom att bara stå still i garaget...
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Så klart han ska ha en vettig representativ klocka. Dock tycker jag att han borde fläska på med en daydate på presidenlänk
 

wadstroem

Cartier
Svetsarens lön blir knappast lägre bara för att han väljer att bära "billigare" klockor, så vem försöker han lura?
 

DrDre

Patek
Sveriges statsminister ska givetvis bära en Sjöö Sandström.

Förvånar mig att inte S&S skänker en klocka till statsministern. Förr gav Rolex klockor till USAs presidenter, så S&S borde väl kunna göra ngt liknande?

Konstigt att de inte försöker närma sig svenska aktörer som kungahuset (där har det ju hänt mkt på senaste tiden), Volvo och politiker. Ikea kanske man kan skippa dock......
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Förvånar mig att inte S&S skänker en klocka till statsministern. Förr gav Rolex klockor till USAs presidenter, så S&S borde väl kunna göra ngt liknande?

Konstigt att de inte försöker närma sig svenska aktörer som kungahuset (där har det ju hänt mkt på senaste tiden), Volvo och politiker. Ikea kanske man kan skippa dock......
Vem vet, dom kanske redan försökt men att Svetsarn/Regeringen avböjt? Jante och allt det där...
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Förvånar mig att inte S&S skänker en klocka till statsministern. Förr gav Rolex klockor till USAs presidenter, så S&S borde väl kunna göra ngt liknande?

Konstigt att de inte försöker närma sig svenska aktörer som kungahuset (där har det ju hänt mkt på senaste tiden), Volvo och politiker. Ikea kanske man kan skippa dock......
Det kan nästan bara bli fel med gåvor från företag till personer med politisk förtroendeuppdrag.
 

DrDre

Patek
Vem vet, dom kanske redan försökt men att Svetsarn/Regeringen avböjt? Jante och allt det där...

Jo. Ser det mest som en snygg gest från vårt lands högsta ämbete att man vill hjälpa svenska företag genom att exponera deras produkter och ge dem legitimitet. Ungefär som att kungen och högre politiker "ska" köra Volvo (fast kungen kan vi iofs vara lite motsträvig ibland och köra tyskt?).

Sedan finns det väl regler för mutor etc men då får man väl lösa det så att han får lämna tillbaka klockan eller köpa loss den för private pengar. Läste någonstans att man tydligen har rätt mycket presenter som bl.a. utrikesministrar fått och som man sedan lämnar in till staten när man slutar. OM,m men lite rolig anekdot om gåvor till staten som fick en lite annorlunda vänding för rätt länge sedan. Armechefen, Sagren, fick ett par väldigt exklusiva rashästar i present av Pakistan. Vet inte exakt de byråkratiska turerna runt det hela men resultatet blev att hästarna gick till slakt. Givarna var upprörda..............
 

Riley

Panerai
Hans lön kontra klocka är ju helt irrelevant.
Han får göra som folket och blancolåna till en rolle så han kan glida runt i sommar med en Yacht-Master i Almedalen.
 
Topp