Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
yonsson skrev:CreativeMind skrev:Jag äger en Steinhart Ocean Vintage Military (om man nu vågar berätta det här?) och jag finner att den är ytterst välbyggd, finishen är i klass med Tudors BB och urverket går mycket exakt.
Ta nu inte detta som en personlig förolämpning, men nej. Steinhart är för dumma för att göra bra klockor.
Att skriva 200m på urtavlan och sätta den i ett hus som är 300m och även skriva 300m på baklocket är så klantigt och ouppmärksamt att det inte ens går att bortförklara.
Edit: Att bygga en klocka är inte svårt. Att däremot bygga en klocka som följer ett koncept och är enhetlig, smakfull och funktionell är svårare. Steinhart lyckas ytterst sällan med de andra bitarna, vilket båda mina inlägg ovan är snabba och enkla exempel på. De slänger ihop sina modeller utan att kunna ett skit om klockor, dess koncept och dess innebörd.
Spencer66 skrev:masterkiller skrev:Och dom kommer med den rätt lägligt nu när Panerai ska ska släppa en 42mm re-make på den ryktas det om...
Är det inte så parasitbolagen jobbar? Tänk tex på Ocean7 och deras Ploprof som lägligt dök upp kort innan Omegas relaunch..
yonsson skrev:Jag vet om resonemanget bakom 200/300m, men det hjälps inte. Man gör helt enkelt inte så bara för att man tycker det är häftigt. Precis som att man inte gör en helt dykningsoduglig klocka i brons bara för att brons är häftigt. -Eller är det ok att sätta en GMT-bezel på en klocka helt utan funktion som Theorema gör, bara för att det är häftigt?
Nej, lite mer än så kräver jag faktiskt av klocktillverkare.
CreativeMind skrev:OK, har du lika starka åsikter om tex MK II?
CreativeMind skrev:yonsson skrev:Jag vet om resonemanget bakom 200/300m, men det hjälps inte. Man gör helt enkelt inte så bara för att man tycker det är häftigt. Precis som att man inte gör en helt dykningsoduglig klocka i brons bara för att brons är häftigt. -Eller är det ok att sätta en GMT-bezel på en klocka helt utan funktion som Theorema gör, bara för att det är häftigt?
Nej, lite mer än så kräver jag faktiskt av klocktillverkare.
OK, har du lika starka åsikter om tex MK II?
Ja, visst är det obegripligt...masterkiller skrev:MKII är väl ett av dom hommage företagen som verkar få en 'PASS' av dom flesta klocknördar, varför vet jag inte....
JoberMan skrev:Ja, visst är det obegripligt...masterkiller skrev:MKII är väl ett av dom hommage företagen som verkar få en 'PASS' av dom flesta klocknördar, varför vet jag inte....
Spencer66 skrev:Ja helt obegripligt faktiskt då de är fula till och med för att vara hommager..
Spencer66 skrev:JoberMan skrev:Ja, visst är det obegripligt...masterkiller skrev:MKII är väl ett av dom hommage företagen som verkar få en 'PASS' av dom flesta klocknördar, varför vet jag inte....
Ja helt obegripligt faktiskt då de är fula till och med för att vara hommager..
JoberMan skrev:Spencer66 skrev:Ja helt obegripligt faktiskt då de är fula till och med för att vara hommager..
I vissa fall är de ju inte särskilt billiga heller. Vad tog de för den där subhommagen Kingston? Är en design-rippoff inte ens billig så faller ju det enda köpargumentet...