• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stjärnurmakarna.

Stjärnurmakarna i Sickla. Klockan är den på bilden. Ref t101.452.36.041.00

Om jag kan få en ny som inte varit skyltex vill jag ha den.

Screenshot_20180629-201205_Gallery.jpg

Okey
Det jag vet att Stjärnurmakarna har börjat fasa ut vissa märken i olika butiker pg plats brist samt att vissa modeller blir kvar och utgångna.
Det du kan testa är att ringa till Stjärnurmakarna i Vällingby C och fråga dom om dom har just denna modell kvar.
butiken i Solna är nu för tiden KM

//Simon

Okey
Det jag vet att Stjärnurmakarna har börjat fasa ut vissa märken i olika butiker pg plats brist samt att vissa modeller blir kvar och utgångna.
Det du kan testa är att ringa till Stjärnurmakarna i Vällingby C och fråga dom om dom har just denna modell kvar.
butiken i Solna är nu för tiden KM

//Simon
Okej så alla deras ex är skyltex? Det konstiga med just den där är att jag bara sett den där typ en månad. Var inte där innan.

Har Vällingby oftast flera på lager eller? :)

Vad betyder KM?

Okej så alla deras ex är skyltex? Det konstiga med just den där är att jag bara sett den där typ en månad. Var inte där innan.

Har Vällingby oftast flera på lager eller? :)

Vad betyder KM?

Kan inte svara på det då dom har rensat bort en hel del märken. Men där finns den butiken som du nämner.
KM = Klockmaister (vissa var tidigare Stjärnurmakarna)
Even här så hade dom i bland bara 1 eller 2 av vissa modeller.
Då detta var inte så stora butiker.
Om klockan är okey i skicket så kan du ev förhandla lite med dom om priset (då det är en utgången modell)
Om det är just den du vill ha

Det finns i Finland ---> https://www.hovisepat.fi/tuote/tiss...ten-rannekello-t1014523604100/T1014523604100/ Enligt web sidan.

//Simon

Senast ändrad:
Kan inte svara på det då dom har rensat bort en hel del märken. Men där finns den butiken som du nämner.
KM = Klockmaister (vissa var tidigare Stjärnurmakarna)
Even här så hade dom i bland bara 1 eller 2 av vissa modeller.
Då detta var inte så stora butiker.

Det finns i Finland ---> https://www.hovisepat.fi/tuote/tiss...ten-rannekello-t1014523604100/T1014523604100/ Enligt web sidan.

//Simon
Okej tack för svar. Är upptagen imorgon så hinner inte åka till sumpan men hittar den inte på hemsidan heller. Var rätt dyr på finska sidan (kostade 2715kr där jag beställde först) men de skickar till Sverige?

Får kanske köpa en "begagnad" till nypris i värsta fall... Men vill verkligen inte det egentligen. Eller så får jag släppa klockan :'( Har en annan i sikte men den där Tissot är överlägset den jag vill ha mest.

Edit "Vad menade du med "där finns den butiken du nämner"? :)

Okej tack för svar. Är upptagen imorgon så hinner inte åka till sumpan men hittar den inte på hemsidan heller. Var rätt dyr på finska sidan (kostade 2715kr där jag beställde först) men de skickar till Sverige?

Får kanske köpa en "begagnad" till nypris i värsta fall... Men vill verkligen inte det egentligen. Eller så får jag släppa klockan :'( Har en annan i sikte men den där Tissot är överlägset den jag vill ha mest.

Edit "Vad menade du med "där finns den butiken du nämner"? :)

Nej den finns inte på Eriksons sida (då den är utgången) Men dom är AD för Tissot.
Jag menar Stjärnurmakarna Med butiken.

Titta på den som finns i butiken Sickla där vet du att det finns 1 st
Om klockan är okey i skicket så kan du ev förhandla lite med dom om priset (då det är en utgången modell)
Eller låt dom sätta in ett nytt batteri i den och titta att det inte blir skador på den efter bytet.
Om det är just den du vill ha. (gör det enkelt för dej) ;)

Den finska sidan skickar till Sverige (den ligger i Wasa där pratar dom Svenska/Eng/Fin då det är en hamnstad) jag kan alla 3 språken. Nu vet jag inte vad EUR/SWE valuta kursen.

//Simon

Senast ändrad:
Någon annan som vet om alla stjärnurmakarnas klockor är skyltex?

Ringt runt och försökt få den beställd men kostade mycket mycket mer på klockmaster om de skulle beställa.

Stjärnurmakarna var lite oklara om den fanns att beställa. Får gå dit och kolla om det går och hur lång väntetid det är.

Kanske köpet skyltexet ändå. Har bacillskräck så de flesta av mina klockor rengör jag. Så vill helst inte ha en som kan vara provad av andra+chansen att den legat där ett tag (vilket hon som jobbade sa att den inte gjort men vet inte om jag kan lita på det) Fördelen är ju att den är 10 bar WR så då kan jag ju tvätta rent den isf.

Men vill fortfarande ha den ny.

Ringt runt och försökt få den beställd men kostade mycket mycket mer på klockmaster om de skulle beställa.

Stjärnurmakarna var lite oklara om den fanns att beställa. Får gå dit och kolla om det går och hur lång väntetid det är.

Kanske köpet skyltexet ändå. Har bacillskräck så de flesta av mina klockor rengör jag. Så vill helst inte ha en som kan vara provad av andra+chansen att den legat där ett tag (vilket hon som jobbade sa att den inte gjort men vet inte om jag kan lita på det) Fördelen är ju att den är 10 bar WR så då kan jag ju tvätta rent den isf.

Dom flesta klockor du köper i butik har någon testat innan dig. Om det nu inte är något som är beställt för just dig.

Förhandla till dig ett bra pris på skyltexet inkl. batteribyte och trycktest. Även om den varit provad så har den med all säkerhet betydligt mindre dna på sig än tex dörrhandtaget in till butiken ;)

Dom flesta klockor du köper i butik har någon testat innan dig. Om det nu inte är något som är beställt för just dig.

Jo det brukar vara så då just Stjärnurmakarna oftast inte har mer en 1-2 av dessa inne en är skylt ex.
Då beställer dom en från centrallagret om den Refen finns kvar i lager.
Om man tittar på typ Erikssons urhandel så har dom vissa modeller hemma (Sinn, Omega i butikens lager)

Är det något annat då beställer dom hem det man vill ha snabbt. Så har det vart för mej i allafall :D

//Simon

Senast ändrad:
Jobbar på en stjärnurmakarbutik och alla klockor vi har i skåpen, som du kallar skylt-ex, är den enda vi har av just den modellen hemma i lager. Nu gissar jag, men har svårt att se att mina chefer beställer en ny klocka till en kund för att denne vill ha en otestad. Tror generellt det är svårt att få rabatt på modellen i fråga också, jag ger inte rabatt åå certina, tissot, dw och dylikt, däremot oris, SS, TAG Heuer, Longines och Rado händer det på. När jag skriver det nu kan det tyckas märkligt, men tror det är för att ”den redan är så billig”, mindre marginaler osv.

De enda klockor vi kan ha flera av är just DW och dylika märken då det alltid säljs, men för oss är det inte lukrativt att ha ett lager på dem andra då det, jämfört med andra ”klock”-märken säljs så lite.

Jobbar på en stjärnurmakarbutik och alla klockor vi har i skåpen, som du kallar skylt-ex, är den enda vi har av just den modellen hemma i lager. Nu gissar jag, men har svårt att se att mina chefer beställer en ny klocka till en kund för att denne vill ha en otestad. Tror generellt det är svårt att få rabatt på modellen i fråga också, jag ger inte rabatt åå certina, tissot, dw och dylikt, däremot oris, SS, TAG Heuer, Longines och Rado händer det på. När jag skriver det nu kan det tyckas märkligt, men tror det är för att ”den redan är så billig”, mindre marginaler osv.

De enda klockor vi kan ha flera av är just DW och dylika märken då det alltid säljs, men för oss är det inte lukrativt att ha ett lager på dem andra då det, jämfört med andra ”klock”-märken säljs så lite.
Förstår! Tack för svar.

Tillbaka
Topp