• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora EM-tråden för oss som älskar fotboll!!!

Tar Sverige sig vidare från gruppspelet?!

  • Svar ja, men med ett nödrop?!

    Röster: 21 55.3%
  • Svar NEJ, inte en chans!!

    Röster: 17 44.7%

  • Totala väljare
    38
  • Denna undersökning kommer att stängas: .

Affe

Una vida loca
2-Faktor
EM i Frankrike är ju bara runt hörnet, den 10 juni kl. 21:00 premiär spelar värdlandet mot Rumänien! Sverige spelar sin första match tre dagar senare den 13 juni kl. 18.00 mot Irland.

Så vad tror vi om våra chanser att gå vidare från gruppen där vi möter Italien, Irland och Belgien?! Hm, man vill ju vara en positiv människa, men man måste även vara en realist, jag tror dessvärre inte Sverige går vidare från gruppen, även fast dom har en Zlatan som är i mycket bra form ser det ut som. Jag tror att Belgien och Irland tar sig vidare, Italien blir bästa trea och går vidare än då med tre anda länder. Sverige kommer att ta en poäng, och den tar man mot just Italien som vi verkar ha ett litet psykologiskt övertag på.

Detta mästerskap känns kul, det är väldigt ovisst vem som kommer att ta hem skiten, Spanien kommer inte göra det, deras storhetstid är nog förbi för ett bra tag framöver, Frankrike kan vara en vinnare då dom spelar på hemmaplan. Tyskland har alltid stor potential att ta hem mästerskap, men dom har haft tung återbud här på slutet. Nja, jag tror att vi kan få en liten överraskande vinnare, Belgien kan faktiskt ta hem EM om dom får rätta flytet, Hm, måste även lyfta fram England till att ta hem detta, dom har visat att dom har både klassen och rätta andan, verkar fått rätta mixen av nytt och gammalt som är så viktig för att gå långt i stora mästerskap. Ett lag som man aldrig får räkna bort är ju faktiskt Italien, trots att dom kan spela en väldigt tråkig men väldigt effektiv fotboll.

Jaja...jag hoppas så klart att jag har fel angående vårat landslag, med Kongo Kim och Ekdal på mitt mittfältet så finns det kanske hopp än då, och gör bara Legenden lika mycket mål som han sprutar in i PSG så har vi nog goda chanser iaf ser det ut som :D!

http://em-fotboll.se/spelschema-fotbolls-em/

Min start 11 ser ut så här.

Målvakt: Robin Olsen.

Vänsterback. Vicktor N Lindelöf
Högerback. Mikael Lustig
Mittbackar. Pontus Jansson & Erik Johansson, tyvärr får Qvisten sitta och nöta bänken då han är en säkerhetsrisk.

Vänstermittfältare. Oscar Hiljemark.
Högermittfältare. Jimmy Dormaz
Mittmittfältare. Oscar Lewicki & Emil Forsberg

Några kommer att säga men Kim då?! Affe säger, man skall inte vara självklar på gamla meriter, var några år sedan Kongo Kim var en startspelare om Ekdalen hinner bli helt återställd till premiären mot Irland, så
kanske, kanske han kan få byta plats med Jimmy-D!

På Topp! Zchlatan & Emir Kujovic

Så vad har ni andra för tankar om vilka som kommer att vinna EM, och framför allt hur skall Sveriges start 11 se ut?!
 
Senast ändrad:

BoEtt

Rolex
Bra analys, tror som du att Italien, precis som vanligt börjar svajigt men står ändå där i final, troligtvis emot Tyskland. Det är mitt amatörtips!
Men kul ska det bli! Röstade med hjärtat i pollen, däremot tror jag inte att ett enmanslag, som Sverige, kan klara sig i konkurrensen.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Vi kan väl konstatera att det är tur att du inte är förbundskapten. ;)

Isaksson bänkad? Han var bäst på plan mot Slovenien.
VNL på vänsterbacken? Han är knappt högerback.
Ingen Granqvist?
Hiljemark vänstermittfältare? Forsberg central? Ingen Kim?
Kujovic före Berg och Guidetti? För att han gjort en bra säsong i Allsvenskan..?
 

WHU

Panerai
2-Faktor
På sin höjd tar sig Sverige vidare som bästa trea.....
För övrigt, så vinner Frankrike och Payet blir skyttekung!
 

Isodor

Audemars
Det största misstaget vore att stoppa i Zengin. Jag hoppas han är mest med för att Zlatan ska ha någon att garva åt.

Marcus Berg känns rätt given. Gjort det helt OK på senast i landslaget och spottar in mål i Grekland..

Ska bli kul med EM!
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Jag går emot och säger att Sverige vinner eller kommer tvåa i gruppen. 2-0 mot Irland följs upp av 3-2 seger mot Italien och 0-0 mot Belgien tack vare ännu en heroisk insats av Isaksson!

Sen har vi väldigt olika syn på startelva @Af Sjodahl ;)

Isaksson
Lustig Granqvist Lindelöf Olsson (sista i brist på annat)

Durmaz lewicki (Ekdal vid 100% ok) hiljemark Forsberg

Zlatan Berg (berg har ju varit bra, äntligen igen!)

EM vinnare liksom 2000: Frankrike
Sverige tar sig till kvarten väl där behövs lite Zlatan och Isaksson magi för avancemang :)
 

Selvedge

Rolex
Det största misstaget vore att stoppa i Zengin. Jag hoppas han är mest med för att Zlatan ska ha någon att garva åt.

Marcus Berg känns rätt given. Gjort det helt OK på senast i landslaget och spottar in mål i Grekland..

Ska bli kul med EM!
Håller med ang zengin, sen måste väl alla vara överens om att seb stannar på läktaren!
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Jag ser gärna Guidetti med Z på topp! Han sliter som besatt
Sen in med berg sista 20 när backarna är trötta så kan han peta in bollarna
 

Oniel

Panerai
Isaksson i mål
Lustig, lindelöf, granen, Olsson.
Lewicki, hiljemark, Forsberg
Zlatan, berg, Guidetti

Inte för jag kan något men hade varit kul att se denna varianten :)
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Det är fan en skam att Wendt inte fick följa med på EM, vart så stabil i Bundesliga denna säsong..

Annars tror jag att Lindelöf och våra unga mittfältare är nyckeln till detta EM, och givetvis att Sveriges störste spelare genom tiderna fortsätter leverera :) Men ingen hittills har Wernbloom i sin elva? Jag tycker Sverie behöver en stark mitt som sparkar ned motspelarna
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Inga överraskningar ännu tycker jag, att Ryssen fick med sig en pinne mot England kanske är en liten skräll, men ändå inte då England har ett ganska så ungt och orutinerat lag. Hittills så har det varit ganska så trevliga matcher. Albanien tycker jag överraskade rejält på mig, lite otur att dom inte tog en pinne mot Schweiz faktiskt. Rumänien, gjorde även dom bra ifrån sig mot Frankrike, 2 lag som inte kommer ta en pinne ens ser det ut som, är Turkiet och Nordirland, dom hade det riktigt tungt framåt. Wales hade väl lite tur att dom fick med sig alla tre poäng mot Slovakien, här väntar man ju till torsdagens match mellan England-Wales.

Idag är det ju äntligen dags för vårat kära Sverige att äntra EM, känns som att Zchlatan har mycket att bära på sina axlar, gäller ju att alla presterar samtidigt här, för att vi i huvud taget ska ha någon chans att ta oss vidare från gruppen, antingen som grupptvåa, eller en av 4 bästa treor. Nyckelmatch idag blir Italien-Belgien, vad vill man ha här, är oavgjort det bästa resultatet för Sverige?! Eller är det en vinst till någon av dom tilltalade lagen som är det bästa utgångsläget för Eriks mannar.

Kan bli en skön match nu redan klockan 15:00, då Spanien möter Tjeckien, fan va gött det är att vara sjukskriven när det är vid stora mästerskap, Hahaha :D.

Kom igen Sverige kom igen!!!!

sverige_11144849.jpg
sverige_71802648.jpg
 
Topp