• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora semmeltråden! (och nåt keffigt om äckliga borgare och rolex etc gäsp...)

figaro

Cartier
2-Faktor
Hatar officiellt trössebageriet! Kom dit för att köpa och så tog skiten slut med två nummer före mig. Hade stått i 15 min och väntat
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Dags att åka på en Sverigeturné med uppdrag att prova alla dessa sjukt udda "semlor"

Vem är med?

Linköping har hängt på semmeltrenden. På kafét Nostalgeeks icecream and shakes kan man avnjuta en semla i milkshake eller glass. På toppen vilar en klassisk fastlagsbulle.
semmel-shake.jpg


Korv med bröd semlan i Trollhättan
9f2b3520-b31a-4d76-8391-efdf708e38ad


Kombinationen croissant och semla finns lite här och var i landet. Vem som startade trenden är oklart. Receptet är däremot enkelt. En croissant skärs på längden och fylls med grädde och mandelmassa – precis som en vanlig fastlagsbulle.
SEMLE-CROISSANT.jpg
 

Josef B

Bestraffaren
Lilla Mamsens bageri på Lilla Essingen har överraskande bra semlor! Bra studs i brödet, bra fasthet i grädden och riktigt fin mandelmassa med finfina bitar i.
 
P

Philippe Stern

Guest
Hehehe klippte mig en dagen efter jag först hörde om den. Satan så god! Men inget jag ska betala för är värt att köa i en halvtimme för.. Kan nån lösa lista? Skulle gärna äta en till

Jag gick dit på måndag morgon. Inte en person i kö, inte ens i butiken.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Game ON! 2016 börjar nu!
Ett test av mitt kök. Kommentarer och funderingar? Vad vill ni se och inte se i år?

http://mittkok.expressen.se/artikel/semlor-test/

Den av @M.L. Så prisade semmelwrappen från tössebageriet når 3/5 i årets test. Men håller hypen hela säsongen?

Och skall Gunnarsons och Brot kamma till sig och lyckas med grädden? 1/5 är direkt pinsamt!
 
Senast ändrad:

Taxman

Rolex
2-Faktor
Hagabageriet har riktigt goda semlor. För den modige kör dem även veckans semla där dem testar att kombinera nya smaker (mer bakelser än semla kanske men lite roligt oavsett).
 
Topp