Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vi köpte den där diamant varianten under mellandagarna. Kändes lite stiff i början men tycker nu att den är riktigt skönVi är på jakt efter en ny bäddmadrass. Är det någon som provat Emma?
Vi har en Jensen som är typ 10-12 år som jag är sjukt nöjda med. Oklart vilken modell men kontinental modell bättre. Valde bort Carpe diem för det uppenbara, namnet.Återupplivar denna tråd. Börjar bli dags för ny säng. Budget 60-80k. Om jag inte minns fel så finns det ganska goda marginaler att diskutera pris när det kommer till sängar?
Några märken att rekommendera? Funderar på Carpe Diem alternativt Jensen.
Skickar PMÅterupplivar denna tråd. Börjar bli dags för ny säng. Budget 60-80k. Om jag inte minns fel så finns det ganska goda marginaler att diskutera pris när det kommer till sängar?
Köpte själv en Jensen föregående år, är väldigt nöjd med vår AmbassadörÅterupplivar denna tråd. Börjar bli dags för ny säng. Budget 60-80k. Om jag inte minns fel så finns det ganska goda marginaler att diskutera pris när det kommer till sängar?
Jag tar också gärna emot tips och trix.Skickar PM![]()
Bra att du lovar upp tråden! Jag och frugan pratade precis om samma i helgen, våra gamla IKEA-sängar har gjort sitt och skall ut.Återupplivar denna tråd. Börjar bli dags för ny säng. Budget 60-80k. Om jag inte minns fel så finns det ganska goda marginaler att diskutera pris när det kommer till sängar?
Verkligen inte dumsnålt! En säng för 50k eller 80k är inte nödvändigtvis bättre än en säng för 30k. Testa er fram är nog det rätta svaret. Börja med tex Mio och jobba er sedan vidare. Vi fastnade för en sång för ca 40-50k för några år sedan och slutade med ett köp från Mio.Jag håller mig dock gärna i prisklassen <50. Eller är det dumsnålt?
Lite så har jag tänkt med. Alltid sovit på IKEA-grejer. Men efter tio+ år är den gamla slut, och för två helger sedan sov vi på hotell och en Carpe Diem-säng för 50 loppor. Den var sjukt skön! Men skönare än en ny IKEA-säng för 15? Ingen aning, det hoppas jag någon här har svaret på!Hehe, kul ändå. Hade inte ens tänkt tanken att folk köper sängar för 80 lax när Ikea finns![]()
Jag håller mig dock gärna i prisklassen <50. Eller är det dumsnålt?
Vi kör också en kontinental från Kungsängen efter 10 år på Ikea, det är helt klart en uppgradering från den gamla men provade även sängar för 70-100k och kände noll skillnad mellan dem och vår som vi köpt för 26 efter en 50% rabatt. Så håll koll efter rabatter!Jag sover sedan >10 år i en kontinental från KungSängen som då kostade under 30 och den är fortfarande kanon. Det med en kropp som har gott om artros och skador från ett liv i rörelse och som brukar klaga på sängar som inte passar.
För 300k kan du få en hästens säng. Men då inklusive personer som kommer och "masserar " till sängen varje år.Hehe, kul ändå. Hade inte ens tänkt tanken att folk köper sängar för 80 lax när Ikea finns![]()
Hur kan jag ha levt utan detta?För 300k kan du få en hästens säng. Men då inklusive personer som kommer och "masserar " till sängen varje år.
Grattis till ett bra valVi landade i en Carpe Diem Sandö, leverans i Januari![]()
Kolla om du har ngn nytta av det jag skrev i mitt inlägg lite längre ner i tråden. Om du har några mer specifika frågor så svarar jag gärna. Jag vet inte vad man får för 15K på ikea om den ska vara dubbelsäng.Lite så har jag tänkt med. Alltid sovit på IKEA-grejer. Men efter tio+ år är den gamla slut, och för två helger sedan sov vi på hotell och en Carpe Diem-säng för 50 loppor. Den var sjukt skön! Men skönare än en ny IKEA-säng för 15? Ingen aning, det hoppas jag någon här har svaret på!
Köpte min 2010 och då hade jag testat allt som fanns på marknaden och valet föll på denna. Den är superbra och speciellt med den vändbara bäddmadrassen med bomull på ena sidan och ull på den andra sidan.Vi landade i en Carpe Diem Sandö, leverans i Januari![]()
Låter lovandeKöpte min 2010 och då hade jag testat allt som fanns på marknaden och valet föll på denna. Den är superbra och speciellt med den vändbara bäddmadrassen med bomull på ena sidan och ull på den andra sidan.
Grattis till en superskön säng som kommer att hålla många år framöver utan att den sjunker in som en hängmatta.Låter lovandeVi valde samma bäddmadrass!
Vi körde oxå på tempur för 5 år sedan. Funkar kanon för både mig och frugan.Som alternativt inspel kan jag säga att jag är väldigt nöjd med Tempur.
En tempursäng upplevs ju inte direkt ”mysig” eftersom den inte är i närheten av att vara fluffigt ytmjuk, så är man ovan är det helt klart en tröskel att ta sig över. Men sover som en stock gör jag och inte snurrar jag lika mycket på nätterna heller.
Om den håller 25 år får vi väl se, men efter knappt 5 år nu är den iallafall helt på banan.