Finns med Squale-logga också på vissa exemplar.Utan squale-loggo?!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Finns med Squale-logga också på vissa exemplar.Utan squale-loggo?!
Jag kan bara tänka på hur vettig den hade varit med en diameter på 5-ish millimeter mindre.Nytt från Spinnaker, safirglas, 30atm och d44 h16. Rejäl pjäs!
Uj, den gillade jag skarpt trots den gigantiska storleken. Lite söt på ett ploppigt vis Gillar ännu mer hur Spinaker själva beskriver den ”... a relatively compact body” ... möjligtvis jämfört med en Invicta Subaqua.Nytt från Spinnaker, safirglas, 30atm och d44 h16. Rejäl pjäs!
Anekdot från spelningen nu i somras. Under mellansnacket berättade han att de (LZ) hade spelat typ 'ett stenkast' därifrån för 49 år och EN dag sedan.Ja han är fortfarande grymt bra när han plockar ur sitt gamla bagage .
Riktigt mäktigt.Anekdot från spelningen nu i somras. Under mellansnacket berättade han att de (LZ) hade spelat typ 'ett stenkast' därifrån för 49 år och EN dag sedan.
Den blir väl köttig för de flesta! Men gult är på gång, trendar starkt!! Inspiration till denna är väl från 70-tals seamaster kan man tro.Jag kan bara tänka på hur vettig den hade varit med en diameter på 5-ish millimeter mindre.
De har ju kört olika urverk tidigare både miyota och seiko som du skriver men även sellita, kunde inte läsa vad det skulle vara i denna (har inte grottat ner mig).Uj, den gillade jag skarpt trots den gigantiska storleken. Lite söt på ett ploppigt vis Gillar ännu mer hur Spinaker själva beskriver den ”... a relatively compact body” ... möjligtvis jämfört med en Invicta Subaqua.
Kör dem med Miyota eller Seiko? Ganska okej prislapp ändå.
Håller med.Den blir väl köttig för de flesta! Men gult är på gång, trendar starkt!! Inspiration till denna är väl från 70-tals seamaster kan man tro.
Stod japanskt urverk så det var därför jag gissade på Seiko eller MiyotaDe har ju kört olika urverk tidigare både miyota och seiko som du skriver men även sellita, kunde inte läsa vad det skulle vara i denna (har inte grottat ner mig).
Bara att börja spara till originalet då, inte fem millimeter mindre men den är inte såå stor.Jag kan bara tänka på hur vettig den hade varit med en diameter på 5-ish millimeter mindre.
Håller med.
Tror att den största inspirationskällan är Ploprof
Denna var ju riktigt läcker tycker jag. En bastard av Ploprof och en Constellation?
Visarna och tavlan var nog nya, men den boetten finns och är rätt. Kraftig länk det där med ett lite udda spänne om jag minns rätt. Omega gjorde mycket kul/tokigt på 70-talet till skillnad mot konservativa Rolex.Denna var ju riktigt läcker tycker jag. En bastard av Ploprof och en Constellation?
OffT, sorry
Utan krona, 41mm med krona, 71mm?Denna var ju riktigt läcker tycker jag. En bastard av Ploprof och en Constellation?
OffT, sorry
Ingen aning Låter rimligt dockUtan krona, 41mm med krona, 71mm?
Visarna och tavlan var nog nya, men den boetten finns och är rätt. Kraftig länk det där med ett lite udda spänne om jag minns rätt. Omega gjorde mycket kul/tokigt på 70-talet till skillnad mot konservativa Rolex.
Kul! Jag önskar jag kunde... Förresten, grattis till Orisen, mycket fin den därPå väg mot ölmässan i Stockholm! Någon mer som ska dit?
Gillar den skarpt!Bara jag som tycker denna är sjukt snygg?
Attans, hoppades att nån skrev "ja" tack!Kul! Jag önskar jag kunde... Förresten, grattis till Orisen, mycket fin den där
Någon nämnde Straton tidigare i tråden, Ingen aning om hur bra dessa är men ser rätt najs utTar gärna emot tips på 'racing' inspirerade roliga klockor upp till typ 400 Euro?
Tänker 60/70-tals design.
Det var väldigt intressantLite intressant läsning om Traska
https://www.traskawatch.com/news/2019/9/23/how-your-traska-watch-is-made
Kan bara hålla med, slutprodukten blev fantastisk
Aldrig sett förut. Tack!! Blir att kolla uppNågon nämnde Straton tidigare i tråden, Ingen aning om hur bra dessa är men ser rätt najs ut